Gravid/sykdom?

Skal KAE være runde i buken, eventuelt gravid??
Jeg holder på å gi opp mitt siste innkjøpte akvarie,altså( ca.4mnd).
Det er alltid noe rart med det( en del dødsfall)
Nå er enda 2 KAE til( gråe), blitt runde i buken.
Den første som ble "sprengt", samt utstående øyne, ble hatt oppi mitt eldste akvarie(64l), og har blitt helt "normal" igjen. I det akvariet er det også luftpumpe, og vannet er klart.
Nå har altså 2 til blitt runde i buken, i mitt nyeste akvarie.
Akvariet har også fått penselalger( har fjernet masse blader), det strømmer vann gjennom pumpa, men nå mistenker jeg kanskje at pumpa ikke fungerer som den skal.
Nå har det også blitt "skodde" i dette akvariet( ser ut som det kommer røyksky ut av pumpa).
Sukk, hva i h...er dette?
Jeg har 7 yngler, 4 KAE, og 9 neontetraer i dette akvariet også. Ville dere flyttet alle i det andre? Der er det fra før 1 mollyhann( voksen), 2 platyhunner, og 4 KAE( deriblant den syke, som nå ser frisk ut).
Huff, for et langt innlegg. Trenger råd
KAE blir ikke gravid, men den kan være rognstinn. Hvis du har sett dette rett etter foring kan det godt hende den har forspist seg en smule.
Uansett, så lenge den ikke er oppsiktsvekkende tjukk, men bare litt rund og god hadde jeg sett det an, men tror ikke jeg hadde vært bekymret.
Kinesisk algeeter vil jeg tro
ja, det er en kinesisk algeeter jeg mener( mulig det er en annen forkortelse, men jeg er jo så stressa over disse fiskene)
De har vært runde i noen få dager nå, og jeg er så redd de blir seende ut likedan som den første:0
Den så ikke ut! Øynene var som på en frosk, den pustet veldig fort og var sprekkferdig( kunne også se ut som det var blod innunder huden rundt buken). Buken ble liksom "delt" under også, som om det var 2.
Var helt sikker på at den ikke ville overleve, men jeg flyttet den altså i luftpumpeakvariet( i helga), i dag ser den helt vanlig ut igjen. skjønner ikke hva dette var/er
Du kan ikke skrive litt om begge karene da, siden det tydeligvis hjalp å bli flyttet?
Tenker på temperatur, vannverdier, foringsrutiner, innhold av planter, dekor og fisk etc. samt filterløsninger.

Du kaller det ene karet luftpumpeakvariet, kanskje det kan ha noe med oksygenmengden å gjøre?
Maretard
Du kan ikke skrive litt om begge karene da, siden det tydeligvis hjalp å bli flyttet? Tenker på temperatur, vannverdier, foringsrutiner, innhold av planter, dekor og fisk etc. samt filterløsninger. Du kaller det ene karet luftpumpeakvariet, kanskje det kan ha noe med oksygenmengden å gjøre?


Hei
Skulle så gjerne ha skrevet om ting, men da vil det bli maaange sider, og jeg orker det rett og slett ikke
Står litt om "skrekk"akvariet på min side(morgensolakvariet).
Jeg har gitt opp det. Tror det er pumpen det er noe feil med, den drar liksom ikke til seg rusket.
Jeg skiftet ca.30%vann igjen idag, men skodden er der. Forer ganske likt på begge to. Jeg har flyttet alle ynglene til det gamle akvariet, hvor det nå da er altfor masse fisker. Har igjen å flytte 9 neontetraer og tre KAE.

Jeg har nå kjøpt et 115l.akvarie, så smler jeg alle der når det er innkjørt

Er det noe rart min mann er lei av meg??? :0

Sopp??
Hei! Har du hatt fisk som har dødd i det akvariet det skjer merkelige ting? Leste et sted at hvis fisker spiser på andre døde fisker, så kan de få en sopp i magen. Ett av tegnene på det var at de kunne se spreng gravide ut, og et annet var at skjellene kan stå ut. Husker ikke hva den soppen heter, eller hvilken behandling man kan gi, men den smitter over på de andre fiskene.. Synes også å huske at man måtte regne med at noen stryker med, men at den dør ut etterhvert... Kanskje noen andre vet hvilken "sykdom" jeg sikter til så du kan få et navn på den...
Mulig du finner noe her?
Se på denne siden og se om du finner noen tilfeller her

No Fishing
Se på denne siden og se om du finner noen tilfeller her [URLBLOCK1]


Usj, for noen bilder-stakkars fisker.
De eneste bildene som kunne minne om min KAE, må være : Popeye og Dropsy.( min hadde ikke noe slags belegg/sopp på huden)
Skjer det igjen, skal jeg prøve å få tatt bilde.
Den er uansett blitt frisk, noe jeg syns er helt utrolig
Trodde også den hadde fått noe slags svulst, etter som buken plutselig ble som 2, akkurat som om innvollene flyttet på seg( samt blodig farge/striper innunder huden.
Alt dette er nå borte:0
Ny info om "skrekk"akvariet
Skiftet vann igjen idag tidlig, men tåken/røyken bare fortsatte fra pumpa.
Hadde egentlig ikke så lyst til å gi opp dette akvariet, som jeg syns jeg hadde fått innredet kanske pent. Enda en algeeter virket urolig/annerledes, min eldste KAE, som lyder navnet Pompel.
Magefølelsen min sier meg hele tiden: pumpefeil.
Nødløsning nå( til mitt 115l.akvarie er innkjørt): har satt inn den minste filterpumpa, som hører til vårt første akvarie AM-top 400(tror jeg), egentli for liten til et 64l.akvarie, men gjett: Tåken/røyken er nå nesten borte, ergo er det da mest sannsynlig feil på pumpa- noe så irriterende. Hadde jeg visst det, skulle den jo ha vært levert tilbake. Den er jo bare ca.4mnd.gammel.
Nå håper jeg bare ting ordner seg
Ta å behold filtermaterialet så slipper du en full innkjøringssyklus.


-Tim
Tim
Ta å behold filtermaterialet så slipper du en full innkjøringssyklus. -Tim


Ja, visst det er til den minste pumpa du mener, så har den faktisk stått og gått i det minste akvariet til nå( heldigvis)
Ynglene var der en god stund, før de ble flyttet, så siden har det stått og gått, som et slags nødkar.
Jeg tenkte på filteret med feil. Regner med du får ny på garanti?


-Tim
Har ikke peiling på om jeg får det, har jo dessverre ikke kvitteringen heller da.
Men tenkte kanskje at det er noe rart med filteret på den pumpa også?
Jeg har nok ikke bare 2 akvarier, sjø,kremt, men 4.
Skal uansett til slutt ha bare 2, et på 64l.,og det nye på 115l., så den pumpa/m filter kommer jeg da nok til å "pælme"
Takk for tips, uansett;0
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap