Farge på t8 lysrør

Inaktiv bruker
Hei!
Jeg var så heldig at jeg fikk tak i et billig lysarmatur i Sverige. Jeg kjøpte ikke lysrør der på dyrebutikken, siden jeg ikke viste om de ville tåle transporten hjem.
I dag kjøpte jeg to T8 lysrør, 18W. Soft light. Soft light.. er det feil lystype? Jeg synes fargen er veldig gul. Og hvis det er feil lystype, hvilken lystype er rett? Håper på svar! gult lys er ikke pent..


P.S: Nå sitter jeg å kikker spent på to søte C. Sterbai i lek. Jippi! Har ventet lenge på dette..
Soft-light? Har du kjøpt lysrør for stuebruke? Soft-light er betegnelsen på diffus lysgjenngivelse som skal gi en avlappet stemning. Det er ikke en lysfarge.

Dersom det er et slikt rør, så egner det seg ikke til akvariebruk. Har armaturet ett eller flere lysrør?

Dersom ett så sats på ett dagslysrør som Aquaglo eller sunglo.

Dersom flere så sats på ett Floraglo/grolux (dersom beplantet akvarium) og Sunglo/aquaglo/powerglo på resten. Powerglo er ganske kraftig og unødvendig dersom akvariet ditt ikke er særlig dypt.


-tim
Inaktiv bruker
Det er to lysrør.
Det stod jo ikke noe på pakken om bruksområder, så regnet med at det kunne brukes til akvarium. Jeg må tydeligvis ned på dyrebutikken i morgen kjøpe nye lysrør da..?
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap