Fikk ei sånn flott bok i bursdagsgave

å har lest studert osv.Synes det var litt greit å finne de forskjellige fiskesortene jeg har der,men ser også at der ikke er så utfyllende på enkelte ting. Men jeg reagerte veldig på dette med Corydoras og mat, på samtlige sto det: levende for og KATTEMAT??? Så med andre ord, når jeg forer kattene mine så kan jeg slenge ei skje med kattemat inn til coryene mine???
Jeg vet jo de er glad i mygglarver og slikt, men hvertfall våtfor til kattene er nå noe heslige greier, selv om d påstås at d er litt kjøtt oppi...men kanskje d var dette de foret coryene med før de fant på tabelettene og annet- at d ble prøvd ut?

Om det står "cat food" så tror jeg det henviser til catfish, altså maller...
Det stemmer, Gyrd. En grov oversettelsesfeil, og intet annet

For 20? år siden satte kinoen her opp "Tango & Cash", med Stallone og Russell i rollene som disse karakterene. Kinoen reklamerte selvfølgelig med "Tango & kontanter"
Den boka har jeg hørt om pga den oversettelsesfeilen.
Maller heter catfish på engelsk, og "catfish food" har oversetteren rett og slett satt til "kattemat" ikke "mallemat"!
hvilken bok er det snakk om egentlig?
he-he! Prima eksempel på at oversettere burde ha litt kunnskap om temaet de oversetter, og ikke bare være generelt flinke i både norsk og engelsk... :p

Mel:

Det er forresten snakk om denne boka
Hehe
ElinH
he-he! Prima eksempel på at oversettere burde ha litt kunnskap om temaet de oversetter, og ikke bare være generelt flinke i både norsk og engelsk... :p Mel: Det er forresten snakk om [URLBLOCK1] :)


Ja, d er denne boka, jeg visste jo at corydoras gikk under navnet cat fish, men tenkte ikke d kunne være en så håpløs oversettelse at de faktisk fikk d innunder mat...))
Men boka er fin den alikevel,masse fine bilder å drømme seg bort i - men jeg er jo veldig glad for at mine små skal slippe kattemat)) jeg lider når jeg gir kattene mat, og synes oppriktig synd på de, at de må spise noe så illeluktende))))
eh.....bare en liten ting........ tror du bør vurdere å bytte for til kattene dine
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap