Problem utvendig pumpe ..am -top ..3338

kjøpte nettop ei utvendig am-top .det er noe eg lurer på ?

det er 3 stk kurver i den .skal alle fylles helt opp med filter materiale


når eg startet den så stod den og bråket .den pumpet ikke vann ..etter å ha tatt opp og satt nedi kurvene igjen ,gjorde det noen ganger... så .vikrket den noen som vet grunnen til d.. ?

malla100
kjøpte nettop ei utvendig am-top .det er noe eg lurer på ? det er 3 stk kurver i den .skal alle fylles helt opp med filter materiale når eg startet den så stod den og bråket .den pumpet ikke vann ..etter å ha tatt opp og satt nedi kurvene igjen ,gjorde det noen ganger... så .vikrket den noen som vet grunnen til d.. ?


Det kan hende at det vil høres helt teit ut men jeg kjøpte en utvendig pumpe for 2 uker siden, satt den sammen og satt den på. Den bråket og tok ikke i vann. Vel - det jeg gjorde var å ta ut utgangsslangen og sugde in vann slik at pumpa fylte seg opp. Det skulle bale et lite innsug til for at vannet skulle begynne å renne inn. Så satt jeg slangen på plass igjen og satt på pumpa - ingen during.


Vel - det er ikke sikkert at dette er det samme problemet som du har, bare at jeg husker at jeg ble helt frustrert over at pumpa ikke tok inn vann og durte i vei
Jeg har fylt mine kurver (har bare to da) med materiale ca til toppen på hver kurv. Min erfaring er også att den trenger litt hjelp til å komme igang. Jeg bruker å ta slangen vannet kommer ut av opp i en bøtte med vann som står lavere enn akvariet, etter ett par sekunder kommer vannet og pumpa går rolig. Hvis dette ikke hjelper, kan det hende att pumpa ikke er helt fylt med vann. På min er det ett lite skrulokk på toppen av pumpa, hvis du løsner litt på det og vannet kommer med en gang opp av hullet, er det nok vann. Hvis ikke fyll på her og skru igjen.
Akavari
fikk den hjelpa eg behøvde ....takker for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap