Ancistrus egg

Jippi har endelig fått egg på ancistrus mallene mine. MEN hva gjør jeg nå?
De har lagt eggene langt inne i en hule i en stor trerot. Jeg har ikke muligheter til og få tak i de, hannen passer ivrig på og jager alle som kommer i nærheten. Eggene ble lagt i går, så etter det jeg har lest skal det ta 3 - 8 dager før de klekker. Men hva gjør jeg når de klekker? Er det noen med erfaring som kan gi meg noen hint? Synes dette er kjempe spennende og artig. Har hatt egg på ciklidene mine men det har endt med mat til annen fisk. Vil gjerne få det til denne gang
Ancistrus driver yngelpleie. Hannen passer på dem til de er klare til å forlate hula. Da kan du fange dem og ha dem i en yngelkasse. Dersom du ikke har fisk som spiser yngel kan de bare gå der de er.

-Tim
Jeg har en stor scalare som blir sendt bort på ferie i dag. Den har spist alle egg jeg har hatt før på ciklidene. Ellers så er det sommerfugl ciklider som er de største fiskene i akvariet og de er ca 5 cm.
Har også noe SAE og andre algespisere men tror ikke de er noe fare.
Jeg leser at det bør fores med artemia, kan jeg da benytte frossen artemia som jeg forer med nå? Er det vanskelig og klekke frem artemia på egenhånd?
Er det annet jeg kan fore med?
jeg må bare spørre masse!!! Hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap