Corydoras aenus - foring

Etter mange ukers tålmodig venting på at karet skulle være ferdig innkjørt har jeg endelig fått en etterlengtet stim med coryer!!
Opprinnelig hade jeg bestilt en stim flekkede pansermaller, men da jeg kom til butikken var dessverre halve stimen død, så jeg avbestilte fort...Veldig trist!!!
Dro videre til Krizoo i Stokke og de hadde fått inn noen coryer siden sist, så da ble det en fin stim C.aenus. Ikke de jeg opprinnelig hadde bestemt meg for, men jeg er allerede sjarmert. i senk!! For en artig fisk!

Nå over til spørsmålet:

Jeg kjøpte en boks med "Ocean Nutrition" Tropical Wafers, beregna på omnivore bunnfisk, som dyrebutikken anbefalte.
Coryene ser ut til å være veldig begeistra,styrer og graver rundt dem veldig lenge men jeg er usikker på hvor mye de får i seg! Utenfra ser det ut som om de bare dytter tabletten lengre og lengre ned i sanda. Og den ser ikke ut til å oppløse seg, slik andre tabletter gjør.

Jeg leste i et innlegg at Coryene ikke har tenner, så jeg lurer på om dette kanskje er feil fortype for dem (selvom det er bilde av en cory på boksen). Det kan jo ikke være så lett å "nibble" på en har tablett uten tenner?

Jeg skal selvfølgelig supplere med andre for-typer som har blitt anbefalt her (rekemix, røde mygglarver etc.). Men mitt spørsmål dreier seg mer om dette er rett type synketablett for mine coryer. Bør jeg kjøpe noen som løser seg opp lettere? eller får de i seg nok mat på denne måten?

Takknemlig for alle svar.
Hilsen førstegangs Cory-mamma!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap