Pris på varmekolbe?

Jeg er en nybegynner innen akvariumsfronten, jeg kjøpte akvarium av broren min, men til min ergelse fant jeg ut at varmekolben ikke lengre funket.

Satt den på 25 grader og ventet en time, men ingen varme.

Så da lurer jeg på hvor jeg kan få tak i en rimelig og grei varmekolbe?
Og hvor stor må den være?
Jeg har et 60 liters karr
ca 75 watt vil holde, og det koster 150-250 alt ettersom hvilken butikk og hvilket merke du velger. Kan anbefale tropicals sine varmekolber da de kan senkes helt under vann samt ikke er av de dyreste. Den er også lett å stille inn.
finnes disse på buddy?
prøvd å se på forskjellige dyrebutikk sider ang pris og forskjellige kolber. Men ingen har prisliste eller noe spesielt til fisk.
Billigst blir det å handle på nett. Denne fra Aquamanias for eksempel. Passer akkurat til 60 litersakvarier, men skal du ha tempen mye høyere enn romtemperaturen ville jeg gått for den på 75 watt.
Varmekolbe
Som regel er det unødvendig med varmekolbe i et akvarie, kommer selvfølgelig ann på hva slags fisk, og hva slags romtemp. du har.
De fleste rom ligger på mellom 21-24 C., og med varme fra armatur og filter er det helt unødvendig med varmekolbe for oppnå 25 grader.
planen er i hvertfall å ha en malle, pannsermalle, guppy, kardinal tetra. så regner med at de trenger litt mer varme enn hva jeg har som romtemp...?
Plussmedlem
Hvis det er Hvam i Skedsmo du kommer fra så er det bare 15 minutter å kjøre til Aquamanias (som det er linket til).
Varmekolbene der koster halvparten av hva Buddy på Storsenteret skal ha.
Du kan bestille varene på nett, men du kan også hente de selv seinere.
Han har i tillegg både planter og fisk.
Vet det, er 10 min unna meg.
Får se hva det blir til, må til Årnes i morra uansett, så får dra innom å se hva de har å tilby.
Haster ikke å få tak i kolben før om en uke da fiskene kommer
Plussmedlem
Tessan
..., så får dra innom å se hva de har å tilby.

Husk å ringe først. "De" er stort sett bare "han", og han har en dagjobb
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap