Tynne makker?

Hei. Har ett akvarie med kirsebærreker. har ikke hatt disse så lenge, men sått nå og kikket på disse rare små dyrene og helt tilfeldig ser jeg noe utrolig små tynne hvite makk lignende dyr som beveger seg ved å bølge seg bortover i vannet.
Noen som har en formening på hva dette er/ kan være?

Mulig det burde vært postet i en annen tråd og men men. (dette fåregår uansett i ett reke kar.. (umulig å ta bilder av de siden de er så små).

Søk på plannarier så tipper jeg du finner ut det meste.
Geir Kristiansen
Søk på plannarier så tipper jeg du finner ut det meste.

søkefunksjonen funker ikke , har nemlig akkurat samme problemt.
Også kaldt flimmermark. Flattrykt, gråhvit mark, som blir maks 25mm. Det finnes en rekke typer planarier, noen lever i ferskvann, andre i saltvann. Noen få på land. Normalt finner en denne marken gravd ned i substratet, der den lever på døde planterester, døde fisker og ikke minst for-rester. Denne marken er faktisk slik at om en deler den i to eller flere biter, overlever alle, og blir til nye mark .

Dette stod det om den i akvarie ordlisten.. Men bør jeg bli kvitt den og så fall hvordan gjør jeg det..

For litt mindre, det er nok dette som gjør at de kommer. Vet ikke om reker spiser dem, men for fisk er planarier snacks iallefall. Har du noen små fisk som ikke skader rekene kan jo de være på "ferie" der i et par dager?
gurami. skader de reker? tror det er de snilleste fiskene jeg har... har faktisk bare foret 1 gang med 3 biter flakfor som jeg smuldret opp. dette på 1 uke. Reketassene har fortært 1 helt blad av en plante som var begynt å råtne.
Guramiene tror jeg vil spise rekene. Hvis du forer så lite, hadde jeg heller sett litt på filtreringa. Er den bra nok? Om det er mange plantedeler som råtner hadde jeg også fjernet dette forresten. Ellers har jeg ingen tips.
Æsj.. Neida det tror jeg skal være bra, var bare 1 blad som var råttent, men det kommer sikkert fra akvarie sanden, for jeg bare skyldte den etter at den hadde stått på terassen i noen uker oppi en pose.. æsj.. burde sikkert kokt den, ja kanskje noen kardinal tetra, hehe kom ikke på i farten jeg hadde kardinaler..
Aner ikke om kardinaler tar reker, kardinaler er jo ganske små. Hørt at guppyer kan nappe av ett og ett bein og så spise reken, og det kan jo de fleste små fisk gjøre. Jeg ville prøvd og fulgt veldig godt med de neste timene, og om de viser det minste tegn til å jakte reker hadde jeg fjernet dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap