Hvilken fisk kan jeg ha i min 7liters-bolle?

Har en 7-liters bolle jeg kunne tenkt meg å ha fisk i..akkurat nå har jeg en kampfisk oppi som koser seg, men som skal få flytte oppi mitt 20-liters når det er henta hjemme hos mor og far =)
Kan jeg ha fisk oppi den bollen? Har en plante, og en slik liten sak som lager litt strømninger i vannet, ellers ingenting...
Takknemlig for alle svar! =)
Ville ikke hatt fisk i 7 liter.

Noen få reker kanskje.....


-Tim
Pål Laumann
Må bli disse: [IMG]http://www.maarud.no/images/prd_goldfish.jpg[/IMG]




Fantastisk!!!


-Tim
Jeg vil ikke hatt fisk ELLER reker i en 7-liters bolle.
Dette er desverre altfor lite, du.
En fisk ville ikke trives i et 7 liter akvarium.
Du ville vel heller ikke trives i et knøttlite rom med en plante og litt luft?

Les heller litt rundt her på AF om liter og fisk
Ville annbefalt å kansje ha en snegle oppi.

Du burde kjøpe et litt større akvarium, hvis du vil ha fisk.
Anngående størrelsen, så er det forskjellig fra fisk til fisk, men vil anbefale å kjøpe et 60 liters, kansje?
Hvis du ikke har råd; ikke kjøp flere fisk.

Kampfisken passer fint i et 20 liters.

Mvh, Petter b.
ok, da prøver jeg reker tenker jeg (skal lese meg frem litt før jeg prøver noe).. forslag til noen fargerike og enkle å få tak i?

Har kjøpt meg ett 110 liters med alt i (Tropehagen tilbud i aug.), men det har jeg til dags dato ikke plass til her jeg bor nå, så det får komme frem etter leilighetskjøp =)

Går det fint å ha ei relativt stor eplesnegle sammen med kampfisken forresten? Han er en veldig hissig fyr som liker å vise seg frem når jeg kommer for å hilse på =)

Goldfish putter jeg oppi en annen type bolle..hehe =P

Ellers takk for svar! =)
Joda, eplesnegle burde gå bra sammen med kampfisken din=) Noen har erfart at kampfisken kan nappe av de følehorna, mens noen har erfart at det går bra. Var jeg deg hadde jeg forsøkt, og heller gitt bort sneglen hvis din fisk er av de ekstremt hissige
LeneOpd
Har en 7-liters bolle jeg kunne tenkt meg å ha fisk i..akkurat nå har jeg en kampfisk oppi som koser seg, men som skal få flytte oppi mitt 20-liters når det er henta hjemme hos mor og far =) Kan jeg ha fisk oppi den bollen? Har en plante, og en slik liten sak som lager litt strømninger i vannet, ellers ingenting... Takknemlig for alle svar! =)


Jeg tror ikke han "koser seg" så veldig i 7 liter.
Mange nybegynnere ser ut til å tro at så lenge fisken ikke er dau, så er alt i orden.

Har du nettopp fått denne kampfisken?
Kjøpte han i mars, men han skal få en 20-liters når jeg får det bragt hit hvor jeg bor nå. Går foreløbig greit med eplesnegla oppi der å, han er mer nysgjerrig ser det ut som, bare kikker å svømmer irundt å prøver å finne ut av hva det er =)
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap