Råd angående komplett ferskvannspakke; juwel rio 180

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe ei komplett ferskvannspakke; Juwel Rio 180. Det er vel et ca. 200 liters akvarium, og pakken inneholder følgende:

Heldekkende armatur med T5 lysrør, High-Lite Light Unit 100 cm, 2 x 45 W
Møbel - Fåes i fargene sort, bøk og mørkt tre.
Innvendig filter - Pump Set 600
Varmekolbe - 200 Watt
Utvendig mål: 101 x 41 x 50 cm

Det jeg lurer på er hva dere syns om filteret, og det tekniske utstyret forøvrig. Passer det nevnte utstyret for et 200 liters akvarium, eller er det valgt for små tekniske løsninger?

Dersom det mot formodning er som jeg er redd for; hvilket innvendig filter vil dere anbefale? (jeg vil ikke ha utvendig filter, har knota med det for siste gang)

Håper på svar.
Lys, varmekolbe er toppers... Juwel filtret holder det... Men om du skal ha en del fisk og ting og tang ville jeg vel satt inn en innvendig fluval pumpe.. Disse har jeg værtfall god erfaring med og svikter aldri
Takk for svar!

Spesifikt hvilken fluval pumpe var det du tenkte på, dersom det blir til at jeg bytter? En liten link kanskje; jeg har vært lenge borte fra "gamet" nå...
Fluval 4+

Skjekk webzoo.net
Jeg ville helt klart beholdt juwel filteret også
Ville valgt en fluval 4+ og tatt ut patronen.. Også stappet den med blåsvamp Og stilt den på svakes vanngjennomstrømning..

Søk på Fluval 4 på aquamanias.no Ligger den på 400 kr er vel ikke noen som er billigere på den

Brukte 2 stk av den typen i et 180L kar og det funket utmerket
Så om jeg var deg ville jeg valgt å beholde juwel setter og satt inn denne som ekstra

Igjen, takk for svar!

Da blir det en Fluval 4 i tilllegg til orginaloppsettet. Takk for all hjelp!

Ville absolutt ikke puttet enda en innvendig filterpumpe oppi. Den orginale stjeler nok plass som det er.

Dersom den orginale skulle bli for liten, ville jeg heller tatt den ut, og erstattet den med en utvendig.


-Tim
Jeg kommer ikke til å ha utvendig pumpe igjen; som jeg skrev litt tidligere. Skulle det bli for mye med to pumper, får jeg heller kjøpe meg ett innvendig monster for å ta over. Jeg får se når pakken kommer tenker jeg.
den innvendige som kommer med juwel-akvariene er ikke for dårlig kapasitet på, det er det at den er stor og klumpete som er problematisk for de fleste. Jeg ville beholdt denne framfor å byttet den ut mot annen innvendig. den har tross alt meget stor biologisk kapasitet til å være innvendig.
Det innvendige juwel-filteret har jo mye større biologisk kapasitet enn noe annet innvendig filter. Ingen grunn å kjøpe noe annet innvendig i alle fall. Eneste som kan vurderes er å kjøpe et kraftigere pumpehode til filteret, om du syntes strømmen er for svak, men det avhenger jo igjen av hvilke fisker du skal ha.
Omicron
Jeg kommer ikke til å ha utvendig pumpe igjen; som jeg skrev litt tidligere. Skulle det bli for mye med to pumper, får jeg heller kjøpe meg ett innvendig monster for å ta over. Jeg får se når pakken kommer tenker jeg. :)


Beklager. Så ikke det i farten. Men lurer litt på hva du synes er knot med ett utvendig? Høres ut som du har vært veldig uheldig. Selv har jeg Eheim Pro3 og enklere blir det ikke.


-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap