Hjelp til røde krystallreker

Har prøvd en stund nå å få til oppdrett men sliter!!
akvariet er 10 liter, en rot dekt med javamose, sandbunn og filteret er yngelsikret med blåsvamp. Har algevekst som delvis dekker siderutene (skraper bare frontruta)
Akvariet har gått i et år nå og har hatt mange gravide reker. En gang har jeg observert 2 bitte bitte små babyer (tro kopier av sine foreldre med alle farger, utrolige fine!!) Så de vel i 3 dager før de forsvant..

Noen som har gode erfaringer med oppdrett av disse og kan hjelpe meg å få dette til?
Jeg ville vel egentlig anbefale deg å bytte til større kar. Det er svært vanskelig å holde stabile verdier i et så lite kar, og rekeyngel stryker fort med om det ikke er optimalt. Reker liker å vandre, så kanskje det ville hjelpe om de kan bevege seg litt mere rundt og ikke "tråkke oppå hverandre" hele tiden?
Hvor mange voksne reker har du i denne 10 literen, og hva fôrer du med og hvor ofte?

Røde krystallreker formerer seg veldig lett etter min erfaring, men det er nok lettest om man gir dem litt mer plass.
takk for svar mona! Kjøpte de faktisk av deg i fjor!! nå er det igjen 5 stk så det er nok i minste laget og en stund siden siste var gravid... Har egentlig ikke noen fast matrutine, har trudd alger er rekers beste venn og holdt i seg selv?? De har fått litt spinat en gang i blant..
Hva slags mat rutiner har du?

Har hørt noe om at osmose vann skal være tingen, men skjønt at det er dyrt å komme i gang med?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap