Hvor er det mulig å få tak i haimaller?

Er det noen som vet om det går ann å kjøpe haimaller hos en forhandler? Har aldri sett de i dyrebutikker selv.
De finnes i dyrebutikker her i Stavanger ihvertfall, dette er fisker som kan bli veldig store og bør holdes i stim, ser at anbefalt minstestørrelse på akvarium er 2500 liter.
omg
ser at anbefalt minstestørrelse på akvarium er 2500 liter.

Anngående det, så vet jo ikke du om han har et omså 10000 liters

Jeg tror det er vanskelig å få tak i disse.
Ingen vanlige dyrebutikker i Norge som selger disse.

Det eneste jeg kommer på, er å få dem sent til Norge fra andre land, men det blir dyrt :/
Først vil jeg gjerne at du leser (og forstår) denne artikkelen
fra Practical Fish Keeping:
Seven fish best left in the wild.

Så til saken.
Haimaller ser jeg stadig vekk i butikker. Blant annet TAM på Alnabru selger slike så jeg, sist jeg var der.
Mens du er der, ta samtidig en kikk i det gigantakvariet de har som dekker hele ene veggen der.... der ser du hvor stor haimallene kan bli.
Kanskje du dropper å kjøpe dem.

Haimaller er en god matfisk og drettes kommersielt for mat. Ikke uten grunn. De kommer opp i en vekt på 30 kg innen et år, og det er mye mat.

Etter min mening skulle haimaller vært forbudt å selge til akvarium.
Jeg har sett både haimaller og paroonhaier her i bergen, og etter det jeg har lest så kan paroonhaier bli opp til 3 meter lange, så jeg forstår ikkje hvorfor de selger disse til akvarier. Enn fisk som kan bli 3 meter lang trenger virkelig ett veldig stort akvariet.
Tror sist jeg så disse til min forargelse var på dyrebutikken på Sørlandssenteret i Kr.sand. De fleste som handler disse vet jo ikke hva det er.
kollektivet
Tror sist jeg så disse til min forargelse var på dyrebutikken på Sørlandssenteret i Kr.sand. De fleste som handler disse vet jo ikke hva det er.

Jeg spurte ei av damene i den butikken om hvor store de kunne bli og da sa hun opp til 60cm..
Jeg måtte bare høre hva dem sa i butikken.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap