Hvitprikk

Hei, jeg så idag at mallen min hadde blitt angrepen av hvitprikk så jeg tok livet av den, men jeg klarer ikke å se noe tegn til hvitprikk på ålene mine kan det hende at det var bare mallen som ble smittet? har startet varmekur allerede, men er det vits, eller er det for sent? kan hvitprikk komme liksom i andre runde?
Hei
Du trenger ikke drepe fisken hvis den har hvitprikk. Kureres fint med høy temp i karet 32grader i noen dager. Har hatt hvitprikk selv på mine fisker og høy temp fungerer best.
Nei?
Så fisken kureres uansett? Søren og, der mistet jeg en fisk.... Leste en artikkel der det stod at man kunne bare kvitte seg med hvitprikk når den var i svømmende form:S
Ja det er sant at den drepes i svømmende form, men di som har festet seg på fisken vil falle av igjen etterhvert. Da vil jo varmen ta knekken på di som svømmer og leter etter fisk som di kan sette seg på. Det står ganske godt forklart på nettet om syklus for hvitprikk. Jeg har iallefall aldri drept min fisk som har fått hvitprikk. Mine er friske å fine nå. Husk bare på å tilføre litt ekstra oksygen til vannet når du har høy temp, da skal alt gå bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap