Corydorasen som ikke har barter.

Jeg skrev for noen dager siden om en corydores jeg overtok, som ikke hadde barter. Jeg har hatt akvarie tidligere en liten periode, syntes det ble mye vannsøl. Har savnet akvariet å hadde nettopp skaffet meg et 72 l. Det var ikke riktig klar ennå. men det var i alle fall vann i det, da jeg fikk denne corydorasen.
Den virket veldig sky og gjemte seg stor sett. Jeg har lett i fiskebasen for å prøve å finne ut hva slag det var,men har ikke funnet noen som lignet ordentlig. Tok et bilde av fisken, ikke særlig godt,
med til Dahls dyrerike i Moss.
Ekspeditøren tok bare ett raskt blikk på bildet og konstanterte at det var en Corydoras Sodalis. Jeg ville gjerne ha litt selskap til fisken og de hadde 1 fisk av samme slag.
Jeg kjøpte denne og slapp den ned i akvariet, som fremdeles ikke er helt ferdig med planter og div. Hvilken kjønn min hadde, ante jeg ikke, glemte å spørre om kjønnet på den i butikken også.
Min forsiktige var større og blekere enn den nye. Nyankommeren var interessert i å hilse på, men fikk ikke særlig respons. Dette var ganske sent på kvelden og lyset ble fort slukket.
Idag når lyset ble tent hadde tingene forandret seg. Det var tydligvis en jente jeg hadde og kjøpt en gutt. Min bleke hadde fått mye sterkere mønster. De svømte i sammen oppover , nedover og bortover i akvariet.
Nå kommer mitt spørsmål. Leker de? De er i sammen nesten hele tiden.
Har ikke sett noen egg.
Har sett at ingen driver oppdrett på denne fisken i A.F.. Er det ingen som har den?

Laila Johansen
Nå kommer mitt spørsmål. Leker de? De er i sammen nesten hele tiden. Har ikke sett noen egg.



Ikke nødvendigvis. Dette er bare normal Coryoppførsel. Det er en stimfisk. Vil annbefale deg å prøve å skaffe noen til. Da blir de enda mer aktive og mindre sky.


-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap