Nå gir jeg snart opp.....

Har nettopp mistet min SYVENDE australske knivfisk til 450 kr... Har hatt ham i snart to mnd og han trivdes, var aktiv og spiste godt og jeg tenkte NÅ har jeg vel greid det?! NÆH!! I morges fant jeg ham på samme vis som de andre tidligere opp gjennom årene...snurrer rundt, greier ikke å holde seg oppe, ligger på bunnen og til slutt DØD! Siden jeg mistet "Tyrras", min kjære STORE 32 cm lange knivfisk som døde av bukvannssott i en alder av syv år, har jeg prøvd gang på gang med ny knivfisk. (Alle bare småttiser for jeg får aldri tak i noen med stor/større størrelser....) men alle viser de samme symptomene etter en stund...jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt! De andre fiskene i tanken STORTRIVES og blir gamle osv, men knivfiskene stryker med med samme symptomer HVER gang! Har flyttet en del og hatt å gjøre med forskjellig vannkvalitet, men ingen av de andre fiskene ser ut til å ha tatt skade. Har nå tre akvarier i huset og alle er i tipp topp stand vil nå jeg påstå. God sirkulasjon og vannkvalitet. Fiskene er flotte og vokser. HVORFOR dør knivfiskene mine?! Jeg blakker meg HVER gang jeg kjøper en liten tass for de er UTROLIG dyre, men UTROLIG små! Har da en mistanke om at de er ekstra ømfintlige og sårbare når de er så små? Hva tror dere? Noen flere som har opplevd det samme?
Generelt er babyfisk mer utsatt for sykdom og stress enn større individer. Kan det være noen av de andre beboerne i karet som plager den så den ikke får slappet av?

Har du kjøpt alle fra samme butikk? Dårlig leverandør?

-Tim
Mannen min sa at han hadde observert en mystus vittatus som hadde jaget knivfisken så det kan være det. Men tidligere knivfisk kan jeg ikke huske ha blitt jaget... Det er samme eier av dyrebutikkene jeg har kjøpt fiskene fra opp gjennom årene ja. Har prøvd å bestille større individer, men det blir bare "bortglemt" hver gang... Hvor kan man få tak i et passe stort individ...?
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap