Syk venustus??

Håper noen kan hjelpe meg for noen av fiskene mine synes jeg har forandret adferd. Spesielt den ene venustusen er det noe feil med. Han står borte ved den ene pumpa med hode ned og hale finna opp(ikke rett opp og ned, men på skrå) og han beveger halefinna konstant. Står liksom stille og svømmer hele tiden. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det men er ikke normal adferd ialle fall. Synes også at et par andre er annerledes en de pleier og står mye stille og gjemmer seg litt liksom. Må sies at de ble flyttet fra et 660l kar for 3 uker siden til et 250l for det store karet sprakk bakveggen på og ble lekk. Når jeg forer så spiser de da og virker som de tar til seg maten og ikke bare spytter den ut. Har ikke hatt malawi så veldig lenge og ikke noe sykdom før nå så vet liksom ikke så mye om det. La merke til at de forandret adferd førstes i går. Håper på svar.......
Hei du.
Jeg synes det høres ut som at de bare gjemmer seg for en terrorist
Ikke uvanlig at de må gjøre det hvis de blir jaget, f.eks hvis det er lek på gang. Spesielt hvis karet er for lite for dem (i forhold til territorie osv).

Ellers så er det bare å sørge for rent vann med rette vannverdier, og ikke for feit mat. Og nok med gjemmeplasser
takk for svaret. Kan nok være det med noen av de som har forandret adferd, men den ene venustusen er det ikke det med for den står jo helt åpent til. Står bare stille på skrå i vannet med hode nedover og halefinna beveger seg konstant at og frem(står stille og svømmer) i raskt tempo.
Har du sjekket vannverdiene da? GH, PH, No2 og No3 ?
Var 250-literen innkjørt, eller fikk du flyttet innkjørt filterpumpe?

Det er ikke uvanlig at fisk står sånn i ro og prøver å se "usynlig" ut så den ikke provoserer sjefen. Helst på et sted hvor den får være i fred.
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap