Hvor mangel yngel i et guppy-kull?

Guppyene ser ut til å trives og nå er det yngel i karet! Jeg har hittil kun funnet 1 yngel, men det kan være fler.

Hvor mange yngel pleier det å være i ett kull?

og; Hvor lenge er guppyene gravide? Jeg tror kanskje en av hunnene var drektig da jeg fikk de.
det varier fra guppy til guppy hvor mange yngel de får. kan få mellom 10-60 yngler hver gang. min fikk 35 en gang


guppyer kan få yngel hver 28 dag
Sara Beate
det varier fra guppy til guppy hvor mange yngel de får. kan få mellom 10-60 yngler hver gang. min fikk 35 en gang guppyer kan få yngel hver 28 dag


Jøss. Ante ikke at det var så mange! Har det vært uttrakt kannibalisme på gang her kanskje?
guppyer kan være drektig fra 28 dager - 72 dager, så det varierer litt.

jo flere kull fuppyen har fått før , jo flere pleier de å få neste gang.
første gang, så kan det godt bare komme en, men ofte flere.

jeg har hørt at de KAN få 80 yngel, men eller er det vel snn ca 1 - vel 80 da
Plussmedlem
AbsoluteBeginner
[QUOTE=Sara Beate]det varier fra guppy til guppy hvor mange yngel de får. kan få mellom 10-60 yngler hver gang. min fikk 35 en gang guppyer kan få yngel hver 28 dag


Jøss. Ante ikke at det var så mange! Har det vært uttrakt kannibalisme på gang her kanskje?

Kan godt være de har spist et par yngel ja. Men det kan også være at det bare har kommet en.
Jeg har lest at det kommer også ann på hvor mange fiender det er i akvariet, er det få fiender får de færre og større yngel, er det mange fiender så får de flere og mindre yngel. Men husk å ha mye planter i karet, spesielt flyteplanter! Ellers blir de fort frokost,middag og lunsj for de større fiskene i karet!
Bobla
Jeg har lest at det kommer også ann på hvor mange fiender det er i akvariet, er det få fiender får de færre og større yngel, er det mange fiender så får de flere og mindre yngel. Men husk å ha mye planter i karet, spesielt flyteplanter! Ellers blir de fort frokost,middag og lunsj for de større fiskene i karet!


Per nå er det kun Guppyer i karet, og det ser dessverre ut som den ene yngelen som kom er blitt middag.

Jeg mangler nok noen flyteplanter for at de skal få det ideelt: Hva bør jeg ha?
Hornblad (ceratophyllum demersum) kan du ha flytende i toppen, eller feste den i grusen, så blir den lang så den skjuler yngelen fra bunnen og opp til toppen. Eller så har jeg selv pistia flyteplante. den får lange "bustete" røttet hvor det blir gode skjuleplasser for de små. Den har reddet MANGE små hos meg!!
Nå yngler de som bare det gitt! Teller minst 6 små nå, og de har levd nesten en uke. Jeg håper virkelig noen av de klarer seg og vokser opp!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap