Nybegynner med discus!!!

Har et 325l som eg vil prøve meg med discus i, har lest litt om disse flotte fiskene.
Men hvor mange kan man ha i et 325l de liker jo seg best når de er med flere?
Er det best å starte med noen som er 12cm eller større, er de mere hardføre da?
Og hvilke discus er best å starte med for en nybegynner innen discushold?

Takker for alle svar og tips på forhånd.


kikk litt i denne..står masse nyttig i starten... går over stokk og stein mot slutten men starten er bra
Takker for den larsh.
Ser at det er sensetivt tema for noen dette med discushold og nybegynnere.
det er det gitt jeg syns langt ifra det var så vanskelig som folk skulle ha det til men nå startet ikke akkurat jeg med fisk til flere 1000kroner som jeg skulle tyne maksimalt ut av da... men anbefaler deg å lese tråden. jeg for min del kvitter meg med dem nå å starter med scalare fantastisk fisk men litt i roligste laget for meg
Jeg skal innrømme å si at det er ikke så vanskelig som mange vil ha det til.. Syntes det er utrolig gøy å givende jeg.. Jeg har en 540 liter med diskus å skifter ca 40% vann annenhver/hver 3 dag. og det fungerer fint her.. (nå har ikke jeg fått fram yngel enda da men de har lagt egg, Men det viser seg at mine diskus muligens er litt lesbiske) HAHA..
Jeg har aldri hatt noe dødsfall her hos meg, Elsker fiskene mine å sitter å ser på de mange timer for dagen. Men man MÅ ha tid til de, og de er ikke de rimeligste i matveien.. (gleder meg til jeg kan kjøpe min egen food prosessor som jeg kan kverne oksehjerte i jeg) Samboeren min sier jeg får ikke lov å bruke kjøkkenredskapene "våres" til det, så må ha en egen, Blir muligens litt rimeligere i matveien da

Å de har stort sett flotte diskus på sartor Jeg venter bare på at de skal bli klare for salg (har satt av ett par der) Gud jeg gleder meg til jeg kan hente de..
Har sett de på sartor har noen flotte discus der ja.
Må bare få tømt karet for fisk før eg kan anskaffe meg noen discus.
eg har en fast rutine på å skifte vann hver 3 dag på karene mine nå, og tester vannet på karene hver 2 mnd.
met dikus må du nok teste vann hvær dag.. jeg gjør det morgen å kveld for å være sikker.. for noen mnd siden fikk jeg plutselig ph dropp, skulle ikke mer til før diskusene var meget pjusk, stygg i fargene og frynsete i finnene.. de fikk medisin å da gikk det heldigvis over. vil ikke oppleve det 1 gang til... det skjedde plutselig. fant aldri ut av hva som skjedde heller, så her går det i testing hver dag..

Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap