Innkjøp av 60 liter, trenger tips.

Inaktiv bruker
jeg skal kjøpe et 60 liters akvarium, kan dere gi noen synspunkter rundt det? er det stort nok for 10 neontetra? blir det enkelt å holde vannverdiene i sjakk? kan jeg ha noen ancistruser der?
Van verdien
er ikke det leteste vile toke et 100l
Neontetra Info

Ancistrus Info

Div. Info

Du burde søke litt i "fiske(data)basen".
Personlig så synest jeg dette skal gå fint, men overlater det til "proffene".
Karet er stort nok til 10 neontetra, kanskje flere også. Som ciklidesyka sier er det lettere å holde vannverdier i sjakk i et større kar, men om du er flink til å bytte vann går det bra. Det er også lurt å passe på at vann du heller i akvariet har samme PH-verdi og ikke fyll iskaldt vann i karet.

Ancistrus kan du ha, men anbefaler deg å lage en bytteordning. Hvis du kjenner noen med ancistrus som leker jevnlig kan du få en yngel, og når den er stor levere den tilbake, og få en ny yngel. En fullvoksen ancistrus blir lett litt stor i forhold til akvariet.
Inaktiv bruker
hehe takk for tips, vet dere om noen algetere jeg kan ha sammen med ti neontetra i en 60 liter? og foresten, hva er litersyken?
Det er noe man for
vi man liker mye akvarium alså man diger akvarie
gutt16
hehe takk for tips, vet dere om noen algetere jeg kan ha sammen med ti neontetra i en 60 liter? og foresten, hva er litersyken?


Du kan jo prøve å søke litt i fiskebasen, litersyken er kaller man det hvis man synes at akvariet blir for lite og man bare må ha større :P
Litersyken er når du må ha enda et kar, enda et kar, så er det stopp synes du. Men så kjøper du enda ett og enda ett, også må du jo bare ha et lite et til. Også må du ha enda ett og enda ett
Inaktiv bruker
men vet dere om en algeter jeg kan ha med 10 neontetra i 60literen? jeg planlegger ganske surt å bløtt vann til neontetraene, bare sånn info?
Har jo eplesneglen da, men den skal ha basisk vann.. Egentlig ville jeg anbefalt en eller annen pestsnegle-art som du sikkert får med plantene du kjøper uansett. De blir fort mange, men er ypperlige renholdsarbeidere.
Inaktiv bruker
Neontetra eller kardinaltetra?
jeg har et spørsmål; hvilken stimfisk bør jeg velge, kardinaltetra eller neontetra? da tenker jeg på hvilken som er den letteste og beste for et 60 liters akvarium. jeg ønsker deres personlige svar
jeg har en liten stim på 8 neontetraer. de er utrolig fine når de er mange
Mange sier kardinaltetraen er flinkere til å stime enn neontetraen, men jeg synes sistnevnte er penest. Smak og behag.
Inaktiv bruker
hvilken er den mest lettstelte?
gutt16
hvilken er den mest lettstelte?


Jeg synes neontetra er den mest lettstelte, men der er det nok ganske mange forskjellige meninger, det er nok etter smak og behag.
Inaktiv bruker
jeg har kjøpt et 60 liters akvarium og trenger tips om hvordan jeg bør innrede, jeg skal skaffe en stim med neontetra
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap