Pallettciklide yngel :-)
Hei
Palettciklide paret mitt kom ut av kokosnøtta med yngel 28 august.
Passer VELDIG gått på sine små så andre fisk ikke kommer for nær.
Men hvor lenge passer dei yngelen ?
Burde eg prøve å fange dei opp i et fødekar ?
Dei går i en 500 L med andre selskapsfisk.
Har ingen erfaring med yngel på palettciklider.
Håper dere har noen råd å gi
Palettciklide paret mitt kom ut av kokosnøtta med yngel 28 august.
Passer VELDIG gått på sine små så andre fisk ikke kommer for nær.
Men hvor lenge passer dei yngelen ?
Burde eg prøve å fange dei opp i et fødekar ?
Dei går i en 500 L med andre selskapsfisk.
Har ingen erfaring med yngel på palettciklider.
Håper dere har noen råd å gi
Postet 03.09.09 kl 20:54
Jeg har fått yngel på mine palettciklider 2 ganger. Den første gangen tok jeg de i et kar for seg selv, mens den andre gangen lot jeg de bli hos foreldrene. Forskjellen på de som var for seg selv og de som var hos foreldrene var at de som var hos foreldrene vokste MYE fortere.. Men nå hadde jeg de ikke sammen med andre fisk som ville spise de. så hvis du vil la de vokse opp er det nok sikkert lurt å ha de i et yngelkar. Men nå har ikke jeg VELDIG mye erfaring og peiling på dette her, så du får satse på at noen med mer erfaring svarer, og retter på alle mine feil.. Lykke til!
Postet 03.09.09 kl 21:26
Hei
Takk for svar
Må nok kansje ta di ut snart ja, det er litt over halvparten av yngelen igjen.
Må nok kansje ta di ut snart ja, det er litt over halvparten av yngelen igjen.
Postet 05.09.09 kl 01:07
Kom på en annen tig også... En morgen jeg var nede å se til alle fiskene mine satt jeg og kikket på de søte små palettyngelene. Så etter ett par timer var jeg nede og kikket igjen, og da var halvparten BORTE! Tenkte med en gang på pumpa, (har innvendig pumpe) og joda, jeg hadde rett.. Flaks at jeg kom så raskt tilbake for inne i filteret lå de og sprelte, så jeg fikk redda mesteparten. Men etter denne hendelsen har jeg tredd over en tynn damestrømpe (sånn som du får kjøpt i alle slags matbutikker) over pumpa eller over innsuget til den utvendige pumpa på et annet akvarie. Så hvis fiskene forsvinner nå, så er det noen andre syndere som har tatt de. Og en annen ting, husk å være nøye med vannbytte, yngel er spesielt sarte for nitritt... :/ så pass godt på de små!
Postet 05.09.09 kl 13:18
Hei igjen bobla :-)
Har utvendig pumpe,med innsug som står litt sjult bak store steiner på grusen.
Palettene er ikke der dei holder seg på sanden.Satt å kikka litt på yngelen,dei svømmer nå litt vekk fra foreldra..... å vips der kom det en sort tetra og tok en.
Så det blei flytting av yngel straks.
Det som var litt morsom var at mine 2 fødekar var fulle.... 2 guppi og 1 platy som var sprekkeferdige gikk der....men tenkte pytt dei får sikkert ikke noe i dag...slipper dei ut igjen. Men når eg då såg i karrene så var der full gang på ynglinga i begge kar Opps
Rota som en vill i gammle akvarie ting og fant heldigvis et gammelt fødekar som eg vaska og fekk oppi.
Har 3 hunner av div.slag som og skulle vert på "hotell" men må nok bare la disse føde i 500L...kansje noen klarer seg... viss dei gjemmer seg i planter og mosen som er der.Dette er veldig gøy...håper at noen av yngelen vokser opp
Palettene er ikke der dei holder seg på sanden.Satt å kikka litt på yngelen,dei svømmer nå litt vekk fra foreldra..... å vips der kom det en sort tetra og tok en.
Så det blei flytting av yngel straks.
Det som var litt morsom var at mine 2 fødekar var fulle.... 2 guppi og 1 platy som var sprekkeferdige gikk der....men tenkte pytt dei får sikkert ikke noe i dag...slipper dei ut igjen. Men når eg då såg i karrene så var der full gang på ynglinga i begge kar Opps
Rota som en vill i gammle akvarie ting og fant heldigvis et gammelt fødekar som eg vaska og fekk oppi.
Har 3 hunner av div.slag som og skulle vert på "hotell" men må nok bare la disse føde i 500L...kansje noen klarer seg... viss dei gjemmer seg i planter og mosen som er der.Dette er veldig gøy...håper at noen av yngelen vokser opp
Postet 06.09.09 kl 00:59