Kakadueciklide
Hei,
har i en 180 liter 3 stk kakaduer, kjøpte nylig inn en hann.
Da den nye flyttet inn, flyttet en av de "gamle" inn i en kokosnøtthule (denne har vi kjøpt som en hann). Den holdt til under der lenge og "spyttet" ut sanda og lagde seg et hus. Den nyeste hannen jagde rundt alle fiskene i karet og oppførte seg veldig dominant.
Er det bare hoene som lager huler, eller kan den som gjemte seg være en hann?
litt rotete spørsmål, men er usikker..
håper dere skjønner.
Liselotte
har i en 180 liter 3 stk kakaduer, kjøpte nylig inn en hann.
Da den nye flyttet inn, flyttet en av de "gamle" inn i en kokosnøtthule (denne har vi kjøpt som en hann). Den holdt til under der lenge og "spyttet" ut sanda og lagde seg et hus. Den nyeste hannen jagde rundt alle fiskene i karet og oppførte seg veldig dominant.
Er det bare hoene som lager huler, eller kan den som gjemte seg være en hann?
litt rotete spørsmål, men er usikker..
håper dere skjønner.
Liselotte
Postet 05.09.09 kl 15:26
KentisHei, har i en 180 liter 3 stk kakaduer, kjøpte nylig inn en hann. Da den nye flyttet inn, flyttet en av de "gamle" inn i en kokosnøtthule (denne har vi kjøpt som en hann). Den holdt til under der lenge og "spyttet" ut sanda og lagde seg et hus. Den nyeste hannen jagde rundt alle fiskene i karet og oppførte seg veldig dominant. Er det bare hoene som lager huler, eller kan den som gjemte seg være en hann? litt rotete spørsmål, men er usikker.. håper dere skjønner. Liselotte
Nå har ikke jeg noe peiling på kakadueciklider - har paletter. Men hos meg så er det hannen som "steller" med huset og når det har blitt riktig fin innviterer han dama på middag og for å se på frimerkene hans
Postet 05.09.09 kl 15:41
Postet 05.09.09 kl 17:01
ja, den som gravde i hula ble vel nesten helt gul. men den har farge på finnene, spesielt på fyggfinnen. Den var grå og fin som en hanne da vi hentet den, men den farget ut nesten med en gang.
Den hannen vi kjøpte sist (sjefen i karet) ble gul i buken og veldig mørk ellers. den tredje oppi her er også helt gul.
litt vanskelig med bilder, for de gjemmer seg, men skal se hva vi kan få til.
Liselotte
Den hannen vi kjøpte sist (sjefen i karet) ble gul i buken og veldig mørk ellers. den tredje oppi her er også helt gul.
litt vanskelig med bilder, for de gjemmer seg, men skal se hva vi kan få til.
Liselotte
Postet 05.09.09 kl 20:06
Postet 05.09.09 kl 20:28
Postet 05.09.09 kl 22:30
Yngel.
Hei, og takk for svar
Vi har flyttet yngelen ut av karet... Vi fikk ut totalt 10 stk, så jeg mistenker nok at det allerede har vært et godt frafall (tetraene har nok kost seg med litt levende fôr).
Vi har frossen artemia... Vil denne duge? Er det ellers noe annet som man kan fore med?
MVH
Kent
Vi har flyttet yngelen ut av karet... Vi fikk ut totalt 10 stk, så jeg mistenker nok at det allerede har vært et godt frafall (tetraene har nok kost seg med litt levende fôr).
Vi har frossen artemia... Vil denne duge? Er det ellers noe annet som man kan fore med?
MVH
Kent
Postet 05.09.09 kl 22:37
Postet 05.09.09 kl 22:39
Endret: 05.09.09 kl 22:46
Kentis.....Vi har frossen artemia... Vil denne duge? Er det ellers noe annet som man kan fore med?....
Med frossen artemia forbinder jeg frossen voksen artemia, da er jo maten nesten større enn yngelen ...men hvis det er frossen nyklekket....
Ellers kan det gå om du, i en morter eller lignende, klarer å knuse vanlig flakfor til det fineste støv, og så bløter dette opp i vann og heller oppi over yngelen kan det hende de spiser dette.....men du får selvsagt ikke den umiddelbare reaksjonen som trigges av veldig smått, levende for som beveger seg.
Lykke til!
Postet 05.09.09 kl 22:52
Postet 05.09.09 kl 23:44
Postet 06.09.09 kl 09:53
Postet 06.09.09 kl 11:58