Uflaks sin egen tråd (side 3)

Hva med en pen stueplante ??

Mvh Per
Ler...
hahahahaha vet du hvordan bollen ser ut? Er et luftrør i midten, kan ikke sette en plante på den da
Sorry MÅTTE bare hehehehe

Mvh Per
Ingen bombe at du måtte bare da, kjenner deg 'litt' nå....
Din ubarberte Viking
Uflaks
Ingen bombe at du måtte bare da, kjenner deg 'litt' nå.... Din ubarberte Viking ;-)


Finnes det barberte vikinger ?? hehe
Klart det gjorde det blondviking

Men et tips til hva jeg kan ha i bollen?
Fant en liten sak her http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6260
men står ikke så mye om den. Blir denne fort stressa osv?
Veldig liten & nusselig..
For se hva som skjer, de som bor der nå kan uansett ikke flytte før de nye karet er klart
Snegler
Prøvde å gi sneglene mine banan igår, ikke helt den store suksessen..
men da var det prøvd.Noen spiste det,men ble ikke spist opp som feks agurk.
Må legge ut et par bilder av sirkusartistene mine

Tror ikke jeg er våken ennå... ordene sitter jaggu ikke løst nå.

Men skal snart begynne på en morsom jobb, 63 L skal opp på datarommet.
Ryddet plass & ommøblerte litt igår. Bestilte også endel nye planter til karet & etterfylle litt i andre karr. Er kun i 40 L det er pynt, de andre vil jeg ha naturlige ting. Skal ha sand,steiner, rot & mange planter i 63 L, blir nytt for meg, er grus i de andre. De fulgte med noe sand, men er itvil om det holder, hvis ikke blir det en tur på zoo'n. Vurderte å ha blanding av sand & grus i det & fikk et bra tips om hvordan det kunne gjøres, men tror jeg går for rent sandkarr.
Men 'jobbe' litt, skal få tatt noen bilder under oppsett...

Be back
Spiser de ikke banan? mine elsker det...da er de ikke godt nok oppdratt hvis de ikke spiser banan..he...du må ikke ha i en hel banan til de da vettu, det er nok med en liten bit...)
Ga dem ikke en hel banan, men 2 hele hehe... Neida, kun en liten bit som de spiste litt av. Skal prøve å gi dem litt senere også
Ga dem det igår for jeg skal ta vannbytte idag, så kan prøve igjen dagen før neste vannbytte. Det blir jo fort litt grumsete vann av banan.
Da var vannbyttet i sneglekaret gjort... & vasket sand som nå ligger i 63 L.
Gubben lurte litt på om jeg skulle lage pepperkaker når han så sanden i bøtta, men jeg sa bare at vi skulle lage sandkaker. Skal bli spennede å se hvordan det blir med sand

Da jeg satte opp 54 L tok jeg en kickstart & idag har jeg gitt noen eplesnegler et nytt hjem. De tusler rundt & er på oppdagelsereise i sitt nye hjem.Skal vente en ukes tid før nye for flytte inn der, tar det pent for et gjelder vel samme regel her som med fisk.. Ikke fyll på med for mange av gangen. I dette karet har jeg en kalksten, da det kun skal være snegler her. Pleier å kjøpe sånne små skilpadde saker, men tenkte nå at en sten holder lengre. Syns det er litt stuselig der ennå, men et ganske rent karr.
Legger ut bilde & kom gjerne med tips/synspunkter.

Men nå middag... så be back
Var stilig med den lampa som lyser inne i akvariet
Elers så det jo pent ut

Mvh Per
Per
Den lampa fins ikke, har bare ikke tatt meg råd til å kjøpe et bedre kamera..
Du kan jo gjette hva penga mine går til.. hehe
Se bort i fra turene til Svimesund
kan det være potteplante til 15 liter'n ?
Det karet ble jo kjempefint...)
Skal ikke ha potteplante i den bolla, men kommer til å bruke det som karantenekarr en stund... før jeg evnt selger det.
Har fått kjøpe stopp av gubben & det sier litt for ellers gjør jeg som jeg vil
Kan kun kjøpe ting & dyr som går i de kara jeg har & det er da noe...
Men kan ikke klage da, har endel karr nå. Hadde vel hatt et lite et på badet , hvis det hadde vært mulig å ha en kampfisk i et tannglass.
Det skal jeg ikke ha, så all tvil er borte da..

Takk Heidi Det er stor mulighet for at det blir en plante til oppe det, men ellers ikke noe mere sten & ihvertfall ikke noe pynt. Vil ha dette rent..

Flytta gamlemor over i 54 L nå, syns hun fortjener å ha det bra på sine gamle dager.. Hun er virkelig blitt grå & 'rynkete', men syns hun fremdeles er en sjarmernde dame. Er en stund siden hun har lagt egg nå, vet ikke når sånne gamle damer slutter med det. Skal ikke klage hun har sikkert lagt over 20 klaser, hva er normalt egentlig? Blondviking sa for en stund siden til meg 'ikke selg alle barna hennes, for sånn som hun holder på kan hun umulig bli gammel'.... men det har hun blitt da

I morgen skal jeg forsette på 63 L, håper plantene kommer i posten.
Ser ut som det holder med sand, er ca 3 cm i bunnen. Har hørt noe om at sandsnegler skal maks ha 4 cm ellers klarer de ikke å gjøre jobben sin & det blir småhull med 'bombe'... åhh husker ikke hva han sa, men kan det ha vært nitritthull? Gi meg gjerne et tips på det der & evnt om jeg må ha mere sand.. takk

Be back..
Ny dag & nye muligheter... eller som gubben sier 'en ny dag truer'
Er vel snart middagstid, så det meste av dagen har gått.

Jeg lurer på hva som skjer i 20L, er jo så tåkete der.. Håper ikke de som bor der skal på langtur idag, kan jo ikke se mye & kan fort gå seg bort.
Tok et vannbytte på karet igår,ble jo litt grumsete etter et forsøk på å gi dem banan. Men hvorfor er vannet fremdeles ikke klart? Er ikke mere banan i vannet...

Fikk plantene i posten idag & har startet med å bære bøtter med vann, trenger ikke å gå på helsestudie med denne hobbyen...
Skal plante dem etter middagen, de ligger i en bøtte med vann nå..
Vet ikke om det bare er meg, men stortsett hver gang jeg har kjøpt planter er det med et par blindpassasjerer..skive- eller pestsnegler. Er ikke sikkert det har kommet med noen nå, men istedet for bare å skylle plantene prøver jeg dette nå.
Tar bilder, så legger nok ut noen når karet er på plass. Gleder meg veldig
Blir nok til at jeg tar en kickstart på dette også, lurer da på hvor tidlig jeg skal ta sandsnegelene flytte inn? Hvor mange trenger jeg? Vil ikke putte dem i for tidlig, ser jo dem ikke så ofte & vet jo ikke om de ligger der i sin dype søvn eller har meldt seg inn i jordstyre..
Har ikke helt bestemt meg ennå hva slags innbyggere jeg skal ha i dette karet på 63 L.
Lurer litt på han Oskar da, stakkars gutt.. han lager skum,skum & skum, men ingen dame på flere mils avstand. Hvor stort karr trenger han egentlig, hvis han skal bli samboer med ei dame?
Det ble noen spørsmål igjen... noen svarer vel etterhvert BV???

Men middag, selv folk med litersyken må ha mat

Be back....
3 cm sand burde rekke
63 liter skulle være passe for et par kampfisk, bare lag det slik at hun kan gjømme seg om han blir litt for ivrig/hissig. Finn utav hvor han helst vil ha rede sitt og lag tett beplantning/huler i motsatt ende av karret

Mvh Per
Takker BV der ble noen spørsmål besvart..
Skal tenke litt på om jeg skal kjøpe en dame til oskar & ha dem i 63 L, det må jo kjøres inn ei stund.Så har tid til å tenke .. Syns Oskar er så fin her han går på databordet.. i karet sitt (føler jeg måtte forklare den)
Men er jo mulig å kjøpe en ny fisk som kan gå i det karet alene, eller flytte over hoa når eggene er lagt.

Tåka har fremdeles ikke lagt seg i 20 L... hjelp!! Har tatt et vannbytte idag også, men det hjalp ikke. Kan vel ikke forsette sånn hver dag.. Sneglene i det karet sier sikker 'Hva skjer a?' Syns jeg hører dem snakker med hverandre i tåkehavet... hakke sett en dritt idag, men godt vi vet hvor hu legger maten vår.
Lurer litt på om jeg skal ta resten av de som bor der over i 54 L til tåka er borte, er jo god plass der. Kan da evnt starte opp 20 L på nytt.

Plantene jeg fikk i posten idag var kjempe fine & jeg ble meget forøyd over resultatet må huske å takke for de. 63 L er nå ferdig & jeg gleder med som en unge til det er ferdig innkjørt. Det eneste som mangler er evnt de steinene jeg har tenkt å plukke sammen med frøkna i helga.. hmm høres ikke helt bra ut den 'kom igjen lille frøken,nå skal vi på stein jakt'.
Men hun kjenner vel mamma'n sin & vet at mor skal ha dem til akvariumet.
Hun så karet istad & sa bare 'er derfor du hadde gått så mye frem & tilbake' Hun syns det var fint da & lurte på når vi skulle kjøpe flere, hun kunne ha et på lekerommet også. Men ikke ennå, har nok med det hun har på soverommet...
Er det rart at jeg sliter med litersyken, når frøkna i huset vil ha flere? Skal tidlig krøkes...
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap