Uflaks sin egen tråd (side 5)

Enig, jeg sender døm på mail til de som vil vite mer :P

Mvh Per
Hahahahahaha........... Moroklumpen
En ny dag truer... igjen
Har fri fra jobben idag & godt er det. Frøkna skal i dobbelbursta idag & har selv bursta på fredag, så litt må fikser før helga kommer.
Skal ut på shopping senere idag, må vel en tur innom Zoo'n også da.
Tror det er et par som detter om i helga, sist de var her hadde vi kun et karr & nå står det 7 stk rundt omkring....... men er hardt rammet av litersyke, så kan de vente noe annet?
Har funnet ut hva jeg skal ha i 63 L nå, skal flytte sverddragene fra 40 L.
Tror det kan bli stillige med kun gule & orange fisker i det karet.
De trenger jo større plass, så da hjelper det litt for jeg håpe. Skal også ha noen sandsnegler i karet, men ingen eplesnegler da jeg har endel planter der.
Vil ikke at de skal bli spist på eller opp. Så eplesneglene for klare seg på hotell eller motell (53 & 20L) Oskar kan evnt få nytt hjem senere sammen med ei dame, er jo mulighet å flytte han til 53 L. Sammen med snegler er han jo vant til å være, men vi tar det som det kommer. Skal ikke slutte med snegler ennå, må vel prøve andre farger etterhert & da er det greit å ha et par karr bare til snegler.
Lurer på om jeg må kjøpe en liten varmekolbe til 20L idag også, igår var det kaldt her før noen varmeovner ble satt på. Det hjalp litt på temp i karet, men blir kanskje ikke stabilt nok?
Men får vel fylle opp ei bøtte med vann, ikke til vannbytte.... men til gulvvasken.

Be back
Da var den Store dagen her for frøkna i huset... 8 år idag
Hun lurte på hva hun skulle få av mamman sin, men gaven har hun fått.
Skulle nok ha kjøpt et stort karr til henne, for det hadde hun glemt
Men men hun koser seg da med karet & fiskene sine... måtte le litt av henne igår kveld under matingen. *kom å spis nå,ikke noe å være redde for.. gir jo dere mat hver kveld, sånn ja så flinke dere er & spis opp alt nå*

Må bli flinkere til å ta bilder, iløpet av helga blir det nok noen.. Prøve å ta bilde av frøkna med akvariumet sitt..
Familje på lørdag & barnebursta på søndag... skal feire 3 dager til ende
Hun skal lage sjokoladekake sammen med mormor i morgen & det blir nok bra, hun liker å hjelpe til.
Det er hun som pleier å vekke hele huset om morran, fiskene kan da ikke sove hele dagen... lyset blir slått på & kommentaren 'våkn opp' sitter løst.

Men nok nå.. be back
Gratulerer med stor datter *s*
Ikke slit deg nå helt ut da *S* Husk du skal holde minst 3 dager til ende *S*

Mvh Mona
Hilse lille frøkna å gratulere

Mvh Per
Takker begge 2 )

Selvom det ikke er bursdagen min idag, har jeg kjøpt fisk...
ikke min feil, plystrer litt
Var gubben som ga meg ideen, han sa bare 'skal du ikke ha noe fisk i dette karet? hadde jo vært pent med noe oppe her, siden det kommer folk hit i helga.' & så vanskelig jeg er å be...
Dro innom Zoo'n & tittet med et mål, finne en fisk med sterke farger & kunne være en trio. Fikk ikke helt bestemt meg, brukte lang nok tid som var et plus sa hun i butikken... Det var like før det ble noen lakrisfisk(blackmolly) men det har vi jo. Ville ha noe annet en de helt 'vanlige' fiskene, så fikk bestemt meg tilslutt & kjøpte et par Dverggurami. Hannen er rød & Frua hans er ei lite grø 'mus'...

Men over til noe annet... be back
Snill gubbe Grattis med nye fisker

Mvh Per
Takk takk
Skulle vel ha spurt deg først, men et greit valg?
Ja så absolut (ikke vodka'n) Du kan jo titte på denne linken
Mye om Gurami

Mvh Per
Takk Blondi godt å høre at jeg ikke er helt på vidda når jeg kjøper fisk da.

Det ser ut som de faller til ro i sitt nye hjem, de spiser & utforsker.
Hannen jager den grå musa si litt, men det er kanskje normalt?
Fikk kjøpt et par planter til karet idag,måtte bare... men er vel et pluss at de får mere av det. Tok et vannbytte & plantet plantene. Ble fornøyd med resultatet, men så liker jeg planter & ihvertfall de jeg slipper å vanne.

Feiringen gikk bra i helga, frøkna var fornøyd
Burstabarnet måtte vise frem kara før vi kunne spise.
De hadde vareopptelling her, hvor mange karr står rundt omkring.
Tanteungen min fikk holde i en snegle & det syns hun var litt rart, men spennende.
Min bror som forøvring er et matvrak ble advart, blir det ikke nok mat... tar vi snegler i hvitløksmør & det virket, for nok mat ble det. Han hadde nok ikke lyst på de & det var helt greit.
Men fikk jo spørsmålet... 'hvorfor så mange små, det hadde vel holdt med ett stort' , det var dette med flyttinga da svarte jeg. 'det skjer vel ikke i morra' var neste kommentar... makan tenkte jeg da, men vi for se om det blir noe i nærmeste fremtid. Hvis vi blir boende her i et år till, spørs det om jeg klarer å vente.

Skvatt noe fryktelig her da... Har hatt litt problemmer med lyset i 20 L, skulle skru litt på pæra.. den lyste i 2 sek før det smalt & sikringen gikk.
Deler av pæra sitter igjen, har tatt den utav kontakten & må få ut resten.
Men lurer litt på om hele greia er ødelagt, eller om den virker igjen når ny pære er på plass. Jeg holdt lokket opp ned, så kan være fare for at det kom fuktighet i sokkelen. Noen tips?

Be back.....
Sett in ny pære (lyspære asså) og se om det funker :P
Det funka igjen Blondviking, glad ble både sneglene & jeg.
Er kjedelig å leve i mørten.

Har tatt vannbytte i div kar ikveld. 40 L fikk en skikkelig omgang med stell av planter & løftet rota for å slamsuge & da jeg var ferdig oppdaget jeg en liten baby Åhh sånn som jeg romsterte oppi der, makan hadde jeg vist det hadde jeg ventet med en sånn rengjøring. Så bare en, men gøy med en ny sverddrage da. Håper den overlever, den har et par gjemmesteder... så krysser fingre & tær.
Oskar fikk også rent & pent karr, så nå koser han seg med mygglarver.
Må jo passe på Glamrockeren min. Han har fått nye lekekammerater idag også, flyttet litt rundt på noen snegler. Syns de lilla sneglene ble borte i den svarte sanden, så det flyttet inn 3 gule til han. Sånn er det å ha snegler i 5 karr.

Venter & venter på at 63 L skal bli klar også, dagene går jo såå tregt.
Når man vet hva man vil ha oppi det, syns jeg det er skrekkelig å vente..
Men har kjøpt meg nye fisker igjen da, dilla neida... Glødebåndstetra ble det denne gangen. Godt man har noe å bruke penger på
Må vel oppdatere litt på profilen min ang karr osv, men ikke ikveld...

Be back
Jeg venta 53 år på å treffe deg, så hva er 5 uker :P
Nei det er ikke annet enn akvarier mellom oss. Og musikksmak da WASP
Godt det gik bra med lampa
Er vel snart på tide Oskar får seg ei dame ??

Mvh Per
Hehe.. nei, 5 uker er da ingenting det. Vet ikke hvor lang tid 53 år er, for så gammel er jeg ikke
Kun Wasp & Water som gjelder her ja... & litt annet rar musikk da.

Oskar må nok vente med å få seg ei dame, men ingenting er umulig.
Endelig helg
Frøkna har vært i bursdag ikveld, vi sendte jentene ditt mens vi mødrene gikk på shopping.
Hun har blitt bitt av basillen & har veldig lyst på et karr, vi var seff innom en Zoo & tittet på noen karr.
Jeg har lagt merke til at den ene viftereka mi har fått en rødfarge på magen, hun i butikken var ikke sikker... men trodde kanskje at den var gravid, kan det stemme?
Har sett 2 små sverddrage babyer. De er ikke store nei, men de begynner å få litt farge.. Gøy )
Oskar har fremdeles antydning til rabies, han skummer ennå så må tenke hardt på ei dame til han.

Be back.....
Jada, sånn går no dagan
Den 'gravide' reka, reker fremdeles rundt, hvor lenge hun skal gjøre det vet ikke jeg... den har jo vært det før, men tenkte ikke noe over dette da.
Men vi for bare vente å se hva som skjer, hadde vel ikke tenkt noe særlig over det nå heller hvis ikke hun på zoo'n hadde sagt det & det er jo ikke vanlig å få yngel på viftereker i fangenskap.
Det kan jo hende de har blitt smittet av de andre i det karet der, de fleste får jo barn oppi der. Men kun egg på neontetrane, de blir fort en liten snacks til lunsj. Akkurat som de ikke får nok mat, makan.
De 2 sverddrage babyene lever ennå, men syns de er litt for tøffe..
Tar seg små turer rundt i karet, de som har gjort dette før har blitt kveldsmat. Er jo ikke første gangen disse sverddragene har fått barn, kanskje like greit at ikke alle overlever.
Eller liit dumt, da måtte jeg ha kjøpt et større karr. Driver å klekker ut en liten plan, ser ikke ut som det kan bli noe nytt hjem det første året.
Skal ikke klage har en helt grei 5 roms leilighet, men har lyst på et rekkehus.
Men den lille planen min nå er at jeg skal prøve å selge noen av småkarene & heller kjøpe et større, fikk jo kjøpe stopp av gubben så må jo finne en løsning...føler meg litt smart her jeg sitter & Blondi ' ikke si noe til gubben'
Men det skjer ikke før jul, går fort det & jeg må jo få spart opp litt peng.
Fikk 3 Kokosnøtthuler før helga, skal sette dem i karrene ved neste vannbytte. Syns det er greit å ikke rote rundt i karet mere en jeg må, men skal bli spennende å se om det blir slik jeg tenkte....

Men nå får det være bra, er sliten i topplokket
Be back....
Jeg sladre?? makan til vås
Ringe gubben i mårra :P
5 uker gikk jaggu fort, men juksa litt
Ville prøve å redde noe yngel her, både reker & sverddragerne.
Så sverddragene flytta inn i 63 L, det ser ut som de trives der.
Følger seff med & sjekker vannet osv.
Mye nytt å svømme rundt & ikke minst nye planter å nappe i.
Men har et lite problem, JR får sin hevn... han jager far rundt, måtte jo flytte far i et husarrest karr fordi han jager JR. Tømte den runde bollen min her om dagen & de som bodde der havnet i 63 L.
Vet ikke om det hjelper å kjøpe ei ny dame til dem, det er vel egentlig ei dame for lite.. de er 2 hanner & 3 huer.
Jeg har snakket med en dyrebutikk som evnt tar imot den ene hannen, så det er en mulighet.
De 2 sverddrager babyene lever ennå & ikke godt å si hvilket kjønn det blir der, har tidligere fått en av hvert kjønn. De svømmer rundt sammen med bla neontetraer 40 l & de spiser dem ikke.
Er akseptert som fisk & farge har de fått også, blir orange disse også.

Reka har kasta rogna et eller annet sted, men jeg ser dem ikke.
Spørs om det ikke ble en bedre lunsj på de i karet der, men men

Det var altfor denne gang... be back
Ho har nok kasta døm langt vekk )

Hyggelig som vanlig jeg da
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap