Uflaks sin egen tråd (side 6)

Så hyggelig du var i dag da *S*
Hehehe er ikke han alltid det?

Men et tips til sverddragene fikk jeg ikke da
er vel bare å prøve seg frem
Det er det da alltid *s*
Råd kan man få, men ikke alltid man følger dem like vel *S*

Mvh Mona
Det er sant Monadi, man må prøve seg litt frem dah

Nå er sverddrageFar flyttet på... syns veldig synd på han, han hadde ikke tid til å spise omtrent.. (Forhørte meg seff med Blondi først)
Det hjalp veldig, han trives bedre nå & ikke minst 'for være i fred' & da er mor også fornøyd..

Har fått tatt noen bilder & lagt de inn på pc'n, ting tar tid.. men det skal det vist også, tålmodigheten lenge leve

Legger ut et bilde av reka mi, før hun 'slapp' egga et lurt sted.
Er den lille frøkna mi som står i bakgrunnen med store øyne & titter.

Sverddagebabyene vokser litt for hver dag syns jeg, men å ta bilde av dem er ikke lett... men ble da et bilde som ble brukbart.
Syns de er tøffe, fått farge & har fremdeles store øyne de også...

Ellers går dagene med til vannbytte & kos med ymse karr.... men klager ikke, er god på å bære vann...

Be back......... med flere bilder
Fine bilder *s*
Spesielt det med 'menneskefisken' i bakgrunnen *S*

Mvh Mona
Hehehe... hun er en fisk også, elsker å bade
Store øyer på det "ynglet" ja hehe
Er veldig glad i 'dyr' med store øyne

Men en ny dag truer igjen.. sier bare Grrrr, har fått igjen hvitprikk.
Da jeg flyttet sverddrageFar ble nok rødmunnene stresset igjen, ikke enkelt å fange en fisk som har blitt jaget rundt noen dager.
Så da er det vel bare å gi medisin, godt jeg har dette liggende.
Nevnte dette for Blondviking, har jo fått beskjed om å plage han.. så...
SverdFar flyttet over til 54L så satser på å gi dette karet en runde også.
Han gikk sammen rødmunnene før alle ble flyttet til 63 L, så han kan vel ha smitten i seg. Og det var rødmunnene som hadde det forrige gang.
Synd hvis det blir sykdom i 54 L, der går jo et dverg gurami par som jeg vil ha friske... men men må må vel ha noe å drive med.

Blondi har gått bak min rygg igjen, denne gangen fikk jeg en sneglepakke i fra Heidi. De har flyttet inn i et par småkarr & vimser rundt...
Trodde egentlig at sandsnegler skulle gå i sanden, men disse utforsker sitt nye hjem... & takk blondi som tenker på meg

Var også en tur innom en zoo butikk idag, skulle ha feste til en varmekolbe jeg har kjøpt brukt... Hun hadde de ikke inne, men fant et par i en eske som jeg fikk gratis.
Men måtte jo bruke litt penger da, så ente opp med 6 stk neontetra.
Et par av dem er små & søte, har ikke sjans til å spise opp sverddragebabyene... er vel drøye 1cm, nesten babyer disse iforhold til de jeg har fra før.

Legger ut et par bilder av dverg gurami mine, det første er det litt avstand imellom dem... men har faktisk sett at hannen 'holder rundt' den grå musa si et par ganger, artig
På siste bilde vil nok han smake litt på det sneglene spiser....

Be back...

PS: Jeg kommer ikke til å selge noen av de sneglene fra det karet med evnt sykdom i, har andre karr jeg kan selge ifra
Å det var synd at du har fått igjen hvitprikken. De dverguramiene er nydelige, kjøpte meg 4 stk her om dagen og da var den ene orange og de tre andre isblå....)
Bare hyggelig, selvom det passa svært dårlig nå som du fikk hvitprikker

Mvh Nissen
Lekre fisker *s*
Har ikke sett dem før *S*

Mvh Mona
Det går seg nok til Nissen, satser på å bli kvitt den ganske fort... men flytter ikke på noe før alt er friskmeldt & det har vært det i ca 14 dager.

Monadi kanskje vi skal få til en tur innom en zoo når du kommer på besøk
Kan være flere dyr du ikke har sett før...

Heidi, jeg falt for dem ja.. Tenkte meg godt om, men ville ha noe mere uvanlig enn tetra.. Selvom jeg liker tetra veldig godt også, en fin stimfisk.
Isblå har jeg ikke sett dem i ennå, må være en herlig farge

Gir meg ikke før hvitprikken er borte, er sta nok til å ta opp den kampen
Glemte en ting ;-)
Oskar lurer veldig på hva som har kommet oppi hjemmet hans...
Det er noen sandsnegler, skal ikke disse gå ned i den fine grusen?
De krabber jo overalt, på glasset & noen spiser også spinaten til de 3 eplesneglene som han bor sammen med...
Er dette normalt?
He he husk disse har gått hjemme hos meg og blitt kost med og fått masse god mat. Ville du gått nedi sanda da? DIsse kan være like mye oppå sanda som nedi det spørs hvor mye mat de finner i sanda . Hvis du ikke forer på noen dager så forsvinner de og med en gang du forer så er de høyt og lavt i karet. Mine er høyt oppe i planter og over alt. De er råkule syns jeg og morsomme å se på. De er en av mine favorittsnegler disse her...Så nå må du kose kose.....)
Om det er grus du har så kan det ta litt tid før døm gjømmer seg. Ellers så kommer sandsnilene opp på glasset ved dårlig vannkvalitet (fint sånn, vet når det MÅ byttes vann) At døm spiser av maten til andre er helt normalt
Uflaks
Det går seg nok til Nissen, satser på å bli kvitt den ganske fort... men flytter ikke på noe før alt er friskmeldt & det har vært det i ca 14 dager. Monadi kanskje vi skal få til en tur innom en zoo når du kommer på besøk ;-) Kan være flere dyr du ikke har sett før... Heidi, jeg falt for dem ja.. Tenkte meg godt om, men ville ha noe mere uvanlig enn tetra.. Selvom jeg liker tetra veldig godt også, en fin stimfisk. Isblå har jeg ikke sett dem i ennå, må være en herlig farge ;-) Gir meg ikke før hvitprikken er borte, er sta nok til å ta opp den kampen

Har du ikke sett de isblå. De to første er av de blå og den nederste er av din tvilling....Den hannen av de blå har bare litt orange prikker i pelsen....skinnet og den er nyyyydelig...
blondviking
Om det er grus du har så kan det ta litt tid før døm gjømmer seg. Ellers så kommer sandsnilene opp på glasset ved dårlig vannkvalitet (fint sånn, vet når det MÅ byttes vann) At døm spiser av maten til andre er helt normalt

Nei vikingen min det er feil....da hadde jeg hatt konstant dårlig vann. Det er hvis de går over vannet at man bør reagere. Når sandsneglene begynner å krype over kanten på karet ditt bør du sørge for at det står en bøtte med vann under så de ikke brekker lårhalsen.....)
Ok her ser jeg døm ca hver 14. dag og ved vannbytte så gjømmer døm seg igjen Mulig døm blir kalde på føttene og graver seg ned hehe
Å jeg ser mine hver dag både på glasset og overalt, men så blir det gitt mye mat også her vettu .....
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap