Uflaks sin egen tråd (side 7)

Så du tror mine sulter ?? *søker dekning*
hehe
Hehehe.. ingen fare får brekking av noen bein her, har dekkglass Oskar må jo ha det
De har fått noe ekstra mat nå, må jo bare fortsette der Heidi slapp.
Syns faktisk de er stilligere enn de jeg fikk på dyrebutikken, men er sikkert ørten forskjellige slag av sandsnegler også. Men må jo prøve noe nytt.

Stillig bilde av de blå & ja tvillingen til min var det også
Nå har jeg båret nok vann for denne uka,tatt vannbytter etter medisinering..
Håper de er friske nå, men det får jeg vel ikke svar på før det har gått ihvertfall 5 dager.
De rødmunnene mine ble helt fargeløse av det vannbytte, men så var det 80% som måtte byttes. Håper det er grunnen til at de ble helt i sjokk, synd at de er så vettskremte. Skulle tro de hadde sett et spøkelse, men de har ikke speil eller kostymer i karet sitt...
Fikk meg en liten overraskelse da, den ene sverddagen min bruker kokosnøtthula ofte & fikk svar på hvorfor... Så en liten baby i 63 L, den har fått litt farge, ser ut som den vil bli gul
Krysser fingre for at den vil overleve, den er jo sammen med en gjeng matvrak.

Ellers må vi en tur ut av døra ikveld.. den lille frøkna i huset har besøk & de har alt klart der, kle seg ut & ringe på dører. Så mor må vel være med å passe på litt.

Be back.......
Jada, nå er det vel på tide å skrive noen ord igjen..
Har egentlig hatt nok å tenke på de siste dagene, men sånn går no dagan.
Livet går videre, selv i div karr.

Oskar laget så mye skum her at jeg får lyst på en kald øl, skjønner jo at han er klar for ei Dame... kanskje til Jul
Vi har 'mistet' en black molly, finner den ikke igjen.. noen som har sett henne? Tror dessverre hun døde & ble spist opp av sneglene i det karet, det er den eneste forklaringen jeg har.
Ingen nyheter i 40 & 54 L, der lever de som normalt.... hva nå en normalt er.
De lilla sneglene har ikke lagt noen egg ennå, men sikkert fordi jeg venter på at det skal skje.
I 63L skjer vel også det normale, har fått en ny sverddrager baby
Så nå er det 2 babyer der, blir 4 tilsammen da.. har de 2 i 40 L også.
Men er vel helt normalt, de damene der for kjørt seg. 3 damer å en ung herremann. Gamlefar lever sine glade dager i 54 L & for være ifred.
Er en ting som bekymrer meg litt da, en av de eldste damene har fått pukkelrygg. Måtte seff spørre Blondi om dette & fikk til svar at dette kunne skje, men liker det ikke helt. Hun svømmer da rundt, men spiser lite.
En god nyhet er at hvitprikken er borte & alle overlevde.

Må vel legge ut et bilde idag, med teksten ;
Det begynner å bli kaldt!! Kan noen fortelle matmor at jeg fryser & sett opp varmen?

Be back.....

Godt å se at mona o & Heidi er på plass igjen, dere har vært savnet.
En kald øl eller 40 blir det vel neste lørdag :p
Godt at du er kvitt hvitprikken da

Mvh Per
Hjeeelp!!
40 pils, vil du se at jeg krabber rundt?
Men ta dem du, så kan vi danse litt... ikke på bordet.
Dagen derpå kan vi halte rundt sammen... høres ut som en god plan.
Den er grei, jeg drikker du danser (under bordet) Så kan vi halte hvert til våres utpå dagen etterpå :P
Det er en avtale Blondi & husk at ikke jeg har lange veien hjem..
Men skal nok få lurt deg til en liten dans.

Den lille frøkna i huset kom med ei snegle i hånden sin & sa bare ' mamma se' Måtte jo spørre hva hun hadde drevet med, ingenting var seff svaret.
Men hvor fant du den måtte jo jeg spørre om & fikk da til svar.. forann TV'n, den gikk bare rundt på gulvet.
Den har sannsynelig kommet ut ved de hullene der ledningene går & utrolig nok overlevd

Men den stakkars fisken med pukkelrygg måtte vi ha en liten sermoni for i dag, hun er ikke lengre blandt hos & har meldt seg inn i jordstyret ;-(
Syns det er litt trist da, men så ikke ut som hun hadde det noe godt.
Gruet meg til å evnt måtte avlive henne, men hun sovnet stille inn nå i kveld.
Hun har prøvd å svømme litt rundt idag, men ikke spist noen ting på et par dager. Har fulgt godt med & prøvd med godis, men ingenting fristet.
Grunnen til godisen var vel egentlig at det var konfirmasjonen til jr på ca 1 cm idag, er jo søndag så passet bra. Han eller hun har blitt en fisk nå & svømmer rundt sammen med de andre, forsiktig vel & merke. Men trist med begravelse på samme dag. Sånn er vel livet, både gleder & sorger.
En god nyhet til er at den siste lille babyfisken lever ennå, så den da jeg måtte ta ut den døde. Den er bitte liten & fargeløs, utrolig rask også & det kommer nok godt med blandt den sultne gjengen der.

Men nok for i kveld... be back

Det er første søndag i Advent idag & har fått pyntet litt i alle vinduene, klarte å styre unnå pynt i akvariene. En grunn kan være at jeg ikke har sett noe akvapynt som julenisse osv... men den tid den sorg.
Der gav jeg kanskje en idee til de som lager akvapynt.
Hverdagene går jaggu fort, ser hvor lenge siden jeg har skrevet noe her.. men helt borte fra forumet er jeg ikke, må lese litt da.

Er ennå en sverddrage som har takket for seg, det var den andre eldste.
Så at hun gjemte seg oppe ved pumpa et par dager før.
Gubben ringte meg endag jeg var på jobb, hørte han litt dårlig & lurte først på om han snakket om fisk til middag. Men var da sverddrage mor som ikke var helt i form & han spurte om han skulle fjerne henne. Hun lå litt på siden ved kokosnøtta, så det var vel ikke mye håp der i gården. Takket pent jatakk, så begravelsen var allerede over da jeg kom hjem & det ble ikke fisk til middag den dagen. Nå er det kun sverddrager far som er igjen av de 3 jeg kjøpte i februar & han trives fremdeles i sitt tredje hjem... som mannfolk flest har det ikke vært noe problem med å flytte på han... Det nyeste avkommet lever ennå & har begynt å bli tøff til mors store bekymring, den tar seg noen småturer. Minsten har fått farge, så snart stor gutt da (jente)
Er kun sverddrager som er født her som går i karet på datarommet, men er litt i tvil om jeg må kjøpe en hoe til. Er en av hvert kjønn som er store, men ser ikke ut som hun blir plaget veldig av hannen. Hun har endel gjemmesteder om hun skulle føle for det, men ser det ann noen dager til. Syns det er dumt å gå til innkjøp av flere når jeg har 4 barn som vokser opp, er ikke godt å si hvilket kjønn det er på dem ennå.. men tips??

Så litt om sneglene da... Har noen Lilla som driver å lurer meg, de bare ligger der på ryggen & jeg må da ta de opp for å se om det er liv... Det er det til en viss grad, men lurer på hvor lenge de har tenkt å leke den leken der. Har ikke helt sans for den der 'spille død leken', men håper på at de kun hviler litt før jul. Har sett noe som kan minne om 'voldtekt', men ingen egg ennå. Ellers reker den ene reka igjen rundt med rogn, blir nok ikke noe denne gangen heller... men gøy da

I det lille sneglekaret mitt skjer det noe rart, sneglene driver å skifter farge.
Skjønner ikke helt det der, men men er vel bare å følge med... Har rådført meg med 'snegleeksperten' så håper ting forandrer seg.

Ellers gikk festen greit, alle karrene stod på sin plass dagen etter. Men blondi & jeg glemte å danse på bordet, sikkert lurt nok

Ellers gikk festen greit, alle karrene stod på sin plass dagen etter. Men blondi & jeg glemte å danse på bordet, sikkert lurt nok

Glømte det ikke nei, var jo ikke plass der :P
Ikke rart det da *s*
Alt det rare som havnet på bordet i løpet av kvelden
*S*

Mona
Åhh det rare som potetgull, flasker var det jo nesten ikke...

Men må prøve å stable på plass noe ord her idag..
Nå er sverddrager familijen samlet, bortsett ifra gamlefar da..
Det gikk utrolig bra å fange de 2 som gikk i den andre karet, men greit å bli positivt overrasket engang iblandt..

Fikk mitt livs største sjokk for noen dager siden... sa vel lettere sjokket til gubben at jeg har kannibalsnegler, så 2stk sitte å spise på noe & lurte veldig på hva de spiste... Så etterhvert at det var en halv glødebåndstetra, shiitt hva skjer ?? Men pustet ut etterpå å tenkte at dette skjer vel ellers i dyreverden & bedre at den blir spist ,enn at den ligger å råtner.

De lilla sneglene mine leker fremdeles 'døde' leken, var vel ikke helt grei mot et par stykker i helga. Tok vannbytte i 40 L & måtte sjekke om de fleste levde, det gjorde de... et par hadde en liten hyggestund, de ble brått skilt av mor som 'bare' skulle se hva de holdt på med.. Han ville ikke helt slippe taket, men dro til seg snabelen... Hva skal jeg gjøre med de? Er ikke vant til sånne dovendyr. I fremtiden skal jeg la de være i fred under slike stunder
Hmmm.. glemte nesten, de har lagt egg.. 2 bitte små klaser, kanskje det blir 10 stk utav dem.. men artig nok at de har klart det, sånn som de slapper av.

Noen ord om Glamrocker Oskar må jeg også få ned, han tar livet helt med ro om dagene.Så litt av hva en Kampfisk er god for i kveld, han lå på bunnen av karet sitt da en snegle ble litt for nærgående. Han brå snudde seg & gikk til 'angrep' på snegle, som var rimelig rask med å gjemme seg i skallet..... & takk å pris for det. Legger ved et bilde av gogutten ikveld

& sier om vanlig... be back
Potetgull?? var det det på bordet åsåå??
Godt at de lilla bare leker da
Du har fått nok skryt av "gogutten" så jeg nevner ikke nå at han er nydelig

Mvh Per
Du la nok ikke merke til det blondie, var jo så mye godt drikke der

Jeg lurer litt på hva som skjer med Oskar om dagen, han ligger endel på bunnen av karet. Fikk et tips om å fjerne pumpa hvis den bråket eller laget veldig urolig vann... Har nå gjort dette, men syns ikke det hjalp noe særlig.
Hmmm Hjelp??!!

Tok også en grundig slamsuging i karet hans, tok ut han & det 3 eplesneglene har bor sammen med mens jeg holdt på. Dagen etter lå de 3 eplene døde, var et trist syn ;-(
Har sandsnegler i dette karet også, de lever & koser seg. Men hva skjer med han Oskar, kjeder han seg?

De lilla leker fremdeles 'dødeleken' med meg, hvor lenge skal de holde å med det? Blir sprøø av dem jeg, vet at de kan gå i dvale.. men makan til dvale da, med halve kroppen ute....

Men nå foringstid... så be back
Om du kjøpte Oskar som voksen kan han rett å slett være mett av dager (gammal) Ellers er det ikke lett å si. Siden du steller karra dine som jeg vet du gjør så kan jeg ikke si annet.

Mvh Per
PS håper han er bedre nå
Uflaks
Du la nok ikke merke til det blondie, var jo så mye godt drikke der ;-) Jeg lurer litt på hva som skjer med Oskar om dagen, han ligger endel på bunnen av karet. Fikk et tips om å fjerne pumpa hvis den bråket eller laget veldig urolig vann... Har nå gjort dette, men syns ikke det hjalp noe særlig. Hmmm Hjelp??!! Tok også en grundig slamsuging i karet hans, tok ut han & det 3 eplesneglene har bor sammen med mens jeg holdt på. Dagen etter lå de 3 eplene døde, var et trist syn ;-( Har sandsnegler i dette karet også, de lever & koser seg. Men hva skjer med han Oskar, kjeder han seg? De lilla leker fremdeles 'dødeleken' med meg, hvor lenge skal de holde å med det? Blir sprøø av dem jeg, vet at de kan gå i dvale.. men makan til dvale da, med halve kroppen ute.... Men nå foringstid... så be back ;-)

Har du prøvd Oskar med en dame...da kobles lillehjernen inn vettu og det utroligste kan skje...Har to stykker nå som har fått fart på lillehjernen i dag og det er Lois og Tulle og Redlips og Tupsi de leker så egga flagrer....)
Hehe... syns jeg ser 'gamle' gutta våkner til liv igjen
Har vært inne på tanken lenge nå Heidi, han har vært veldig ivrig på å skumme også... men den siste tiden er det bare småskum.

Har endel gjemmesteder i karet, men hvis det ikke går kan jeg jo evnt flytte på henne... Kan hun gå sammmen med Neontetra feks? Skal ikke ta sorgene på forskudd, men så hva Oskar var i stand til med rødmunnene & evnt med sneglene.
På tide å skrive litt i førjulstiden, må jo sette seg ned i denne bøttebæringen.
Det har blitt noen bøtter idag & flytting, når man først skal omplassere er det greit med et vannbytte.
Å fange fisk er ikke alltid så enkelt, men er ferdig & veldig fornøyd med resultatet
I 40 L går nå Oskar sammen med de Lilla eplesneglene & vifterekene, er litt utrygg på om Oskar lar vifterekene være ifred.. men krysser fingre & tær, kan evnt flytte på dem også.
I det gamlehjemmet til Oskar går det kun sandsnegler nå & noen uønsket hvite mark ;-(
Sverddragene har fått nye venner & det er en gjeng med kileflekkrasbora, ser ut som de trives i sitt nye hjem.

Har ikke kastet noen fisk, men..... kjøpte med en førjulsgave til meg selv med tillatelse fra gubben Har klart å ikke si et ord om dette før nå & veldig stol av det...
Kjøpte et karr på 120 L som fikk en fin plass på kjøkkenet, kan vel si at man er meget syk eller? Litersyken heter det vel på godt norsk.
Men men den gule bilen kommer kanskje en dag
I 120 L går nå en gjeng rødmunnstetra, som på bilde ikke har fått tilbake den rødemunnen helt ennå. En gjeng neontetra & 2 glødebåndstetra, kjøpte 5 av disse er kun 2 igjen. Så tror ikke de hadde det så fint i sitt gamle hjem, som var 54 L. Over Jul skal jeg kjøpe noen flere venner til dem & neste kjøp blir helt klart en gjeng Cory, har ikke helt bestemt meg for hvilken... men har god tid til det.

Legger ved et par bilder fra det nye karet & beee back
Grattis med akvarie :P
Endelig rykka du opp i en divisjon der det kalles akvarie *stuper i dekning*
GRATTIS

Mvh Per
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap