Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 10)

Rekene mine blir iallefall flere med denne karen sammen med seg. Har ikke merket noe minket formering.
Han er så liten at han kom inn rillene i innsuget på filteret. Den svampbiten hadde sklidd ned litt

Det finnes faktisk en nanoskummer som passer inn der filteret er idag. Blir nok ikke på denne siden av påsken, men det er i planlegging!!

Blir nok et oppsett med en 3-4 kg levende stein og noen smådyr tenker jeg.
Hei!

Blir spennende å følge med på!
Hva har du tenkt på av lys?
Da må jeg nok skaffe meg noen av denne krabben.

Kent
JonasB:
Hei, da får jeg bestille meg en slik pære jeg også. Blir faktisk ganske så greit med lys etter å ha modifisert det hele litt.

Kent
Kent_
Led: http://www.ultraleds.co.uk/mr11-lumen-cool-white-acdc-28w25w-p-2149.html


Da har eg fått i hus 2 av desse LED pærene. Tykte lyset var litt ubehagelig, men håpar eg blir vant med det. Har du merka noko forskjell i plantevekst i karet ditt Kent?

Såg du skreiv noko om at lyset skal være greit for planter i eit innleg tidlegare i tråden. Håpar dei er bedre enn det forrige iallefall. Større deler av karet blir iallefall "belyst" no.

Takk for linken
Hei!

Jeg har ikke merket noen særlig forskjell, men det er ikke så lenge siden jeg satte dem inn. Det er utvilsomt mer lys der nå, så får se hva som skjer på sikt.

Kent
heisann...nå har eg fått nitritt i fluval edge'en
og eg har fisk i karet
hva skal eg gjøre?
skifta 8 liter vann igår.skal eg skifte vann i dag og??

er heilt ny på dette..
kan noen hjelpe meg??
Hei.
Hvor lenge er det siden du startet opp akvariet?
Begrens foringen og gjennomfør daglige vannbytter.
hei..
det er 2-3 uker siden..
hvor mye vann skal jeg skifte til dagen???
Hvor høye er verdiene dine? Har hatt du hatt utslag på nitritt hele tiden? Siden det ikke er stort til jobb så hadde jeg byttet 10 liter daglig. Husk å temperer vannet slik at det ikke svinger for mye.
sjekket i går da var det nitritt.det var første dagen eg har merket det.har skiftet 8-10 liter i går og 8-10 liter i dag..
hvor lang tid tar det før nitritten er borte???


ph var 7.2-7.5

det er det eneste eg vet..
trenger eg vite neir verdier??
Dette ble pent!
Stå på^^
Bbrann
Dette ble pent! :) Stå på^^



hva som ble pent????
har sett litt på fluval egde på youtube nå..
da så jeg at i de hvite kulene i filteret lå heilt under vann...
hos meg ligger de ikke heilt under. ..
har dette noe å si???


og så lurte jeg på om det er noen ner inne som vet når det kommer extra utstyr til dette karet??

mvh
thomsen
[QUOTE=Bbrann]Dette ble pent! :) Stå på^^



hva som ble pent????

Trur ikkje det svaret var meint til deg, men til ein av dei andre brukarane som har posta bilde av edgen sin.

Det er vel den kvite svampen som skal ligge på toppen av filteret? Meiner det står det i bruksanvisningen iallefall? Men det er jo mange som kastar ut svampen for å bruke meir kjemisk eller biologisk filtermedie.

Kva ekstrautstyr tenkjer du på? Er komt varmekolbe som passar oppi filteret, og div hevertutstyr (støvsugar), håvar og algemagnetar som visstnok er spesialtilpassa karet.
Kva ekstrautstyr tenkjer du på? Er komt varmekolbe som passar oppi filteret, og div hevertutstyr (støvsugar), håvar og algemagnetar som visstnok er spesialtilpassa karet.
-------------------------------------------------------------------

hvor selger de dette extra utstyret??
har ikke sett det i noen butikker ennå...
------------------------------------------------------

Det er vel den kvite svampen som skal ligge på toppen av filteret? Meiner det står det i bruksanvisningen iallefall? Men det er jo mange som kastar ut svampen for å bruke meir kjemisk eller biologisk filtermedie.
----------------------------------------------------------------

hmm.i min brukanvisning viser det i bunn "foam" i midten "activated carbon" og på toppen "biomax". så jeg har sett det opp sånn..
vet ikke hvordan du har gjort...
Et par bilder
Her kommer et par bilder av Sakura rekene i akvariet. Slipper nedi en malletablett og et par minutter senere er det fullt på markedet

Er det forresten noen som kan identifisere sneglene? De har en fot og er arm og spiralformet hus. Regner med at det er en eller annen type jegersnegle, men jeg finner ingen som ligner helt.
hva merke er malletabeleten du bruker? hvor har du kjøpt de?
Hei!
De heter Viformo og produseres av Sera. Har kjøpt de i en vanlig dyrebutikk.

Kent
Nå avler det med sakura reker og jegersnegler i fluval edgen vårt

Kunne telle ihvertfall 15 små sakura reker i stad og ihvertfall 5 små jegersnegler!
Morsom å se at de avler så fint i dette lille karet Sakurarekene avler vel ganske lett, men jegersneglene visste jeg ikke at ville avle så bra
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap