Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 13)

Hei!

Tror folket modifiserer etter behov. Vet noen setter inn mye lys da de skal bruke det til saltvann, noen gjør som meg og bytter ut de orginale pærene med to led med noe høyere lumen og høyere Kelvin, noen setter inn ei ekstra sparepære i tillegg foran led lysene. Mulighetene er mange
Jeg har kun ei vanlig plante i tillegg til mose og den vokser greit både under det orginale og det nåværende led lyset.

Kent
Krysser fingrene for at jeg slipper å oppgradere lyset, syns det er pent som det er egentlig.


I dag fikk jeg flere planter inn:
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Ble veldig bra med nye planter!
Med nigeria killi
Kom over Fluval Edge til kr 999 og kjøpte et på impuls. Har siklet litt på det lenge. Oppsettet er ikke nøye gjennomtenkt. De hadde nigeria killi i den lokale dyrebutikken. Så startet karet i hui og hast ved å bytte ut kullet i filteret med en 1/2 brukt svamp fra Fluval-pumpa i kampfiskkaret og endel grus fra samme kar. Pluss ny grus av samme sort (Zolux Quartz Noire).

Synes karet har flott design. Synd det ikke finnes i litt større versjon.
Flotte fluval edge bilder
noen som vet hvor eg kan få kjøpt det "filtere" som er over innsuget..?
mitt har eg fått pensel alger på og dei er ikke gode å få vekk...
eller er det noen her inne som ikke bruker sitt så eg kan kjøpe.?.
Hei!

Mitt gikk tett etter hvert, så da klipte jeg meg i stedet et nytt ut et av vanlig blåfiltsvamp, det har litt større masker og tetter seg ikke så fort
Regner med at forhnandlere av fluval har nytt filter hvis du vil ha maken til det orginale.
var i dyrebutikken og spurte,men han sa at d kommer snart.men d sa han for 4 måneder si og
hvor får eg kjøpt svart "blåfiltersvamp"?
Hvilket av de tre filtermediene tenker du på? Den (i utgangspunktet) hvite svampen, de hvite kulene, eller kullfilteret (brunt). Hvis det er kullet som er problemet, kast det ut og erstatt med blå svamp fra Juwel som du klipper til. Kullfilter skal uansett ikke sitte mer enn maks fire uker i et akvarium. Da fungerer det ikke lenger og kan begynne å avgi de stoffene det har tatt opp. Man trenger ikke kullfilter, så rent vann som vi har i Norge.
Blå Juwel-svamp har de fleste dyrebutikker. Du kan også bruke en hvit Fluval-svamp og klippe den til.
gurimalle
Hvilket av de tre filtermediene tenker du på? Den (i utgangspunktet) hvite svampen, de hvite kulene, eller kullfilteret (brunt). Hvis det er kullet som er problemet, kast det ut og erstatt med blå svamp fra Juwel som du klipper til. Kullfilter skal uansett ikke sitte mer enn maks fire uker i et akvarium. Da fungerer det ikke lenger og kan begynne å avgi de stoffene det har tatt opp. Man trenger ikke kullfilter, så rent vann som vi har i Norge. Blå Juwel-svamp har de fleste dyrebutikker. Du kan også bruke en hvit Fluval-svamp og klippe den til.


takk for godt svar..men den eg tenker på er den runde svampen som henger på innsuget til pumpen alså inni akvariet.
så vis der er noen her inne som ikke bruker den så kan eg godt kjøpe den..

den som er heilt i bunn her på dette pumpa...
Jeg kjøpte vanlig blå. Klippet den til og lagde den hul. Den selger du i de aller fleste dyrebutikker. Vil også tro at du finner ferdige sort hvis du finner en dyrebutikk der de har noen akvarier, tilsvarende følger gjerne med på enkelte innvendige sirkulasjonspumper. Har du sjekket i nærmeste dyrebutikk? Alternativ ta en telefon til Jan Holth, de pleier å ha slikt.

http://www.janholt.no/index.php?nr=90&case=4&id=206&idkategori=99&startrow=

Kent
Har lest igjennom hele tråden nå, artig tidsfordriv. Har et edge kar stående i esken sin, klar til bruk, har også kjøpt 6 kg grus som skal oppi der etterhvert. Gleder meg som en unge
..og hvordan er det å finne ting ute i naturen å putte i karet? Ting som stein og røtter, hvordan bør de behandles?
Hei!

Det lar seg gjøre, men søk litt her på forumet. En del stener fra naturen inneholder stoffer som ikke er så bra i akvariet, røtter
du finner vil fort gi veldig gult vann. Men som sagt, kikk litt på forumet, det er skrevet en del om dette emnet før
Lykke til!

Kent
Gurimalle; hvor fikk du det til den prisen? I butikk på Jessheim?
nå har fluval edge'n min vert i i drift i 5 måneder.men det er extra av alt til pumpa.når skal dette skiftes ut?

så har eg lest en plass at den posen med d svarte i ikke skla vere oppi alltid
er det noen som har en fasit eller en god meing på dette med...
Hei!

Posen med sorte "korn" er kull. Det er ikke nødvendig å benytte denne, jeg har aldri benyttet denne i min fluval. Posen med biomedie skal ikke byttes, heller ikke skylles før vannet begynner å strømme saktere gjennom. Da tar du og rister\kryster den litt i vann fra akvariet når du skal bytte vann. Det samme gjelder svampene.
så i steden for den posen me kull så kan eg bare ha oppi en annen svamp eller skal eg bare ha biomedie og svampen?
Hei!

Jeg brukte denne plassen til litt ekstra biomedia kuler i stedet.

Kent
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap