Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 5)

Kan disse blandes med kirsebærreker?
Akva-Math
Kan disse blandes med kirsebærreker?


De vil kunne blande seg så det ville jeg ikke gjort
Det vil jo føre til at kvaliteten til kirsebærrekene oppgraderes og sakura rekene nedgraderes. Blir ikke det fint? DA får jeg jo knallrøde kirsebærreker?

Kan jo også bytte ut med kirsebærreker avhengig av hav de koster da
Hvis noen skulle være i tvil om det går å opprettholde en levende biotop i dette karet så kan jeg bekrefte dette
Så ikke mindre en 5 bitte små Sakura yngel som raste rundt på stenene i dag.
Oppdaget til min store glede at TAM Lade i Trondheim hadde tatt inn dette akvariet! Helt til jeg så prisen de hadde lagt seg på; 2499,- !

Er ikke dette vell mye? Solgte ikke Dyrego kjeden det for rundt 1400?

Stemmer, vi kjøpte det for 1398,- hos Dyrego på Oslo City, så den prisen du oppgir er ganske høy. Hvis du er interessert i karet kan du ta kontakt med Aquamanias og spørre om de sender. De skal ha 1298,-, og frakten blir vel ikke stor mer enn 200,- eller noe sånt
er det noen med dette karet som kan legge ut litt bilder slik at vi andre kan ta en titt på det??
Se vår profil, der ligger det to bilder. Skal få tatt flere
Tam kjeden ligger av en eller annen grunn veldig høyt i pris på disse karene. Billigste jeg har sett er Dahls dyrerike i Moss, der var det ca 1300 tror jeg.
Gøy å se at flere skaffet seg karet. Er også noen som prøver seg med saltvann i det, spennende
Post på med bilder!
Joanna & Pål
Stemmer, vi kjøpte det for 1398,- hos Dyrego på Oslo City, så den prisen du oppgir er ganske høy. Hvis du er interessert i karet kan du ta kontakt med Aquamanias og spørre om de sender. De skal ha 1298,-, og frakten blir vel ikke stor mer enn 200,- eller noe sånt :-)


Takk for tipset
Yngel, reker og div småtteri..
jeg har et lekspar apistogramma viejita som stadig får yngel, men yngelet blir spist av de andre fiskene i karet hver eneste gang. og da er det vel stimen med kardinaltetra som står for mesteparten av rovjakten.

lurer på om fluval edge-akvariet kan være et fint yngel-kar? kunne tenkt meg å prøve og få frem noen kull og se hva det kunne blitt til..
hvis jeg innreder karet med sand, en liten rot, en plante av noe slag og kanskje reker og snegler? jeg kan se det for meg..hva tror folk?

øyvind
Hei!

Rekene yngler godt hos meg i alle fall. Bytter ca 10 liter med vann i uka og det er det.

Kent
du vil ikke tru det..jeg har allerede vært på Oslo City og handla
hehe det var kjapt.
Gratulerer!
Jeg har modifisert filteret litt som du kan se tidligere i tråden. Tror det kan være fornuftig. Dette vil gi deg noe mer biologisk kapasitet.
Ps: legg gjerne inn bilder av akvariet når du får det i gang

Kent
skal få tatt noen bilder etterhvert ja. satte det opp i går kveld med sand, vann, litt røtter og noe grønt. har ikke hastverk med dette akvariet, så jeg tenkte å ta designet innvendig litt etter litt. regner med det blir et rekekar og kanskje snegler. vil prøve å få til Viejita-yngel oppi der. får se. uansett veldig morsomt å få det i gang! det tar seg bra ut på skrivebordet
heisann...
fant denne
sjekk ut den videoen til alle som lurer på hvordan sette opp eller hvordan det blir..
va kansje kul video...

men er ikke så stødig i engelsk.men lurer litt på hva han hadde oppi, dei små flaskene før og etter at han hadde i vann..?
kan noen si meg va det er,og om vi trenger det i norge?
Hei!

Så denne filmen i går. Den første flasken han blandet ut i vannet i bøtten er det samme som f.eks Tetra Aquasafe. Det binder metaller osv sammen som vi kan finne i kranvannet. Spesielt gamle hus, mes gamle kobberrør bør være obs på dette. Vannverket kan også finne på å klore vannet, noe som selvfølgelig er giftig for fisk.

Den siste flasken var såkalt "levende baktreriekultur", dette skal hjelpe med å kickstarte filteret. Et annet eks. på slike produkter er: Jbl Safestart.

Håper du ble litt klokere nå
Stilit prosjekt, må følge med på denne tråden.
er det noen som har funnet en passende varmekolbe til dette akvariet??
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap