Fluval edge tråden - designer kar i nano størrelse (side 6)

Vi har bestilt den orginale fra England Ellers finnes det mange fine små varmekolber, bla Elite men dessverre er det få i enkelte butikker. Har foreløbig ikke sett elite i en nettbutikk.
All I want for Christmas is a fluval egde.. :P Ka ligger de i pris nå?? Siden kampanje prisen er over?+
Det begynner å bli..
Har hatt Edge'n min gående i snart en uke nå og har ommøblert litt fram og tilbake. Er ikke helt sikker på hvordan det blir til slutt. Jeg må vel få inn en plante til, noe grønt. Lurer på om det blir mer mose. Mosekuler?

Slik hadde jeg det først
[External Image]

I kveld har jeg forandra på det
[External Image]

[External Image]

Har ikke somla meg til å kjøpe tynt fiskesnøre, så mosen og planta er festa med gummistrikk. Det funker midlertidig under innkjøringa, men er ikke så pent å se på..vannet er også litt grått, da jeg tok bilder rett etter at jeg var ferdig å rote nedi der. Må få tak i en liten magnetskrape også, så jeg får ut de siste luftboblene som ligger mot toppglasset.

Tror det blir riktig så fint jeg! En bitteliten sør-amerikansk undervannsverden på skrivebordet
Ingen her som har hatt problemer med lyset?
Mitt gikk her for litt siden, og når jeg prøvde å bytte så funket det ikke lengre.

Men jeg lurer på om jeg skulle solgt mitt da det bare står å putrer og interessen har sunket en del.


Tomas
Våres lys gikk også, bare noen dager etter at vi fikk karet dessverre. Vi har bestilt orginalt lys fra England da disse produktene foreløbig ikke er å finne i Norge, men vi har ikke fått dem enda.
Viojita; bli flott det karer ditt, fine kontraster mellom rot og mose
Jeg fikk tak i en varmekolbe på ca 8 cm, har plass til den i filteret, men den var brukt og er ikke merket med noen produsent.
Jeg fant også led pærer på Clas Ohlson, disse passer i de orginale sokkene på edgen, og produserer nok mye mindre varme. De ga tilsvarende mye lys, men med et litt mer hvitt lys.
Det som er synd er at ingen butikker som har karet vet når det orginale ekstrautstyret til fluvalen kommer :-/ Snakket med en på Dyrego på Oslo City og han hadde ikke fått noe informasjon og ekstrautstyret så det kunne ta langt tid før det kom. Det at lyspæra går burde jo egentlig gå på garantien da det er vesentlig for å bruke karet, men da dette utstyret ikke er å finne i Norge blir det vanskelig..
DeT er vell ikke noe annet en ei standard pære, 10 w, selges alle steder?
Joda, pærene kan man kjøpe på Clas Ohlsen for 29,-
Men hele strømforsyningen gikk hos meg, får ikke lys i dem.

Må snakke litt med de der jeg kjøpte den.
Ok. Da er det en garantisak så det burde ikke være noe problem
iDuddits.
Joda, pærene kan man kjøpe på Clas Ohlsen for 29,- Men hele strømforsyningen gikk hos meg, får ikke lys i dem. Må snakke litt med de der jeg kjøpte den.

det er ikke no forskjell på strømforsyningen i fluvalen og i ei vanlig spotter i taket, så hvis du ikke får tak i org. så går detjo ann å gjøre litt selv å
Hvis selger ikke klarer skaffe reservedel "innen rimelig tid" som det heter så fint i loven, må de jo bare gi det et helt nytt kar, da. At de ikke klarer skaffe reservedeler til noe som er defekt fra fabrikk, er jo ikke noe forbruker skal lide for. På noe som er så nytt, er det åpenbart en garantisak. "Innen rimelig tid" er forresten et par uker.
Ja, på slike ting som dette her kommer vrangheten og staheten min frem i, kjøper jeg et nytt produkt og noe går i stykker jah, så bruker jeg den garantien, reklamasjonen jeg har.

Betaler ikke 1400kroner for noe som ikke fungerer som det skal, så å tukle med det selv er helt utelukkende.
Idet du begynner å tukle med det selv også ( i alle fall om du bytter elektronikken selv) forsvinner jo garantien som dugg for solen også....
Stemmer, og er grunnen til jeg ikke vil tukle med strømforsyningen/omformeren.
Men bytting av pærer må en kunne gjøre
Vel da fikk jeg snakket med Dyregod på Kvadrat i stavanger og han skulle sende meg hele lystoppen og hele greia i posten i morgen. Det var ingen problem.

Virklelig flott å se at noen fremdeles kan det med kundeservice.
Noen stemningsbilder fra edge'n
Mosekule er på plass
[External Image]

Ønsker meg en plante til eller to. Venstre hjørne i bakkant trenger ett eller annet..
[External Image]

Algene gror utrolig raskt i dette karet. Og det kun på de små områdene lysstrålene treffer..bildene er tatt i kveld etter en liten rengjøring.
[External Image]

Har fått meg noen kirsebærreker
[External Image]

Apistogramma-yngel stortrives blant mose-og algegrodde røtter
[External Image]

[External Image]
Blir fint det akvariet ditt
Hos meg så holder rekene, sneglene og sugemallen akvariet mer eller mindre fritt for alger
Hvordan er det med Apistogramma og rekeyngel? Blir det snacks?
Spørs om det kan bli snacks for noen av dem ja. Men jeg tror egentlig ikke det kommer til å skje med det samme. Yngelet har vokst litt og rekene er fortsatt ganske små.
Er fornøyd med at yngelet er helt friske og fine enda da, i og med at jeg aldri har gjort det her før. Ser jo ut som jeg gjør noe riktig ihvertfall. Håper å ha de til de evt blir salgsklare. Det går 5 i Edge'n og 2, som jeg enda ikke har greid å ta ut, i 60-litern. De får bare være der..regner med at det kommer et nytt kull ut fra kokosnøtta om ikke lenge også, for der inne "skjer det ting". Hehe..

Andre her som også har Edge-akvarie må gjerne legge ut flere bilder! Jeg liker å se hvordan dere andre innreder. Trenger litt inspirasjon..

Øyvind
Da har jeg fått byttet lystoppen og alt er 100% igejn
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap