Slørhale som ligger på bunnen.

jeg kjøpte en hvit slørhale den 2 denne måneden. jeg ser at denn liggger på bunnen. da jeg kommer og tapper på glasset så kommer de andre oxo kommer den oxo.

den spiser og oppfører seg helt normalt..

her er mine vannverdier.

6,5 ph
2 kh
Du må si hva vannverdier som nitritt og ammoniakk ligger på også, da man trenger å vite dette for å finne ut om det er en forgiftning.

Hvor stor plass har den?
Du har nå mange tråder om akkurat de samme problemene rundt om på forskjellige forum. Du må begynne å høre etter på rådene du får.
Karet ditt er fortsatt ikke innkjørt, og du må ikke ha mer fisk i verken glassbollen eller 60 liters karet ditt.
Du MÅ bytte minst 30% vann annenhver dag, til karet ditt er innkjørt, om noen uker til.
Sorry det må ha blidt sletta da jeg har skrevet.
ph 6,6
kh 2
gh 6
nitrit. jeg har teststrips. hva betyr det hvis det står og med et kryss over. det er det jeg har vertfall.
nitrat 15. jeg hadde 40mg/l for ikke så mange dager siden. men nå har jeg stabilisert det.

temp 20.

det er en 60l med 4 friske planter 3 slørhaler 5cm

og med 3 otocinclus affinis 3,5cm.

og en am-top 800 pompe/800l i timen
Når man kjøper ett akvarium skal det stå til innkjøring i 4 uker, UTEN at man har fisk oppi. Hvis karet ditt ikke er innkjørt tar du bare livet av fiskene dine og da er det lite vits i å drive med akvarium. Forøvrig er karet alt for lite for 3 stykk 5cm slørhaler. Hvor ofte bytter du vann? Produkter som Bactozym kan du bare kaste, det er bortkastet penger.
Loomis
[URLBLOCK1]


Litt off topic, men hvordan linker man slik du har gjort her. Send svar per PM da det ikke har noe med denne tråden å gjøre. Takk
Plussmedlem
Jeg svarer her ettersom hele denne tråden er "dobbeltpostet". Trådstarter har spurt om akkurat det samme i en tidligere tråd.

Hvordan lage "aktiv lenke".
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap