Ken sin egen "blogg" om mine karr, både ferskvann og saltvann. (side 11)

Gratulerer, Ken, og lykke til!
Utrolig gledelig at en ekte akvarist starter akvariebutikk (dyrebutikk)

Personlig håper eg du satser på VF-diskus, uten at det bryr meg så mye.
Selger du derimot slørhaler, albino- og slørancistrus og lignende misfostre legger eg ikke igjen en krone hos deg

Uannsett er det gledelig at du starter for deg selv, siden inntrykket mitt er at de fleste som driver dyrebutikker er mer glade i rotter enn fisk

Takk takk, skal ikke ta inn misfostre fisk, det lengste jeg desverre strekker meg er til slørhaler, dette fordi det er en fisk som er omtrent best seller og er ikke så ødelagt som div andre fisker.
Men noe annet menneskeskapt blir ikke solgt i butikken, bortsett fra noen få kampfisk.
Måtte ha nytt baxs nr til terminalen i butikken, det tar inntil 3 dager førr BBS har ordnet det, så nå driver jeg en butikk uten terminal, ikke lett det, takk olov så har jeg minibank rett utenfor, men blir godt og få terminalen i drift.

Er på jakt etter voksene folk i butikken, så inntil vidre blir det kona og jeg som kommer til og være de annsatte.
hei ken!
jeg bare lurer på hva du forer dine L134 med? de voksne og de små )
hei ken!
jeg bare lurer på hva du forer dine L134 med? de voksne og de små )
Robzko
hei ken! jeg bare lurer på hva du forer dine L134 med? de voksne og de små ;))


Forer med det meste jeg, de får diskusbits, flakfor, algefor, oksehjerte, røde myggiser, artemia flak, krill flak osv.
Disse liker kraftig og proteinrik mat.
Maten til ynglene er lik som til de voksene bortsett fra oksehjerte og myggiser det får de ikke før de blir større, så ynglene får knust flakfor i alle varianter + bløtet diskusbits, de vokser som bare det, de er mellom 3-4 cm på 3 mnd.
Neste uke får jeg knalle diskus inn til butikken i alle størrelser, fra små til jumbo størrelse, så alle kresene diskus eiere som vil ha noe nytt og bra er velkommen for en handel/titt.
Håper jeg får tak i de 2 stk 450 l jeg skal ha i dag, slik at jeg får satt de opp.
Disse skal inneholde diskuser og store scalarer.
Er dette en frontosa ciklide? ca.30 cm.
Fikk denne cikliden av en kunde igår, den er rundt 30 cm lang og tung som fy.
Er dette en frontosa?
Er utrolig nyskjerrig og fin.
Beklager dårlige bilder, men beste jeg fikk til med mobil kamera.
Bra utvalg av fisker i butikken på morenen:).
Fikk endel nye fisker i butikken på morenen igår så nå er det litt av vært.
Kommer også fisker idag så nå er utvalget på topp.
Har også noen fine L190, L103 og L144 til salgs der.

Har så mye og gjøre nå så ser fram til og flytte diskusene mine til jobben, så kan jobb og hobby gå hånd i hånd.
Blir litt andre karr enn det jeg egentlig skulle ha, får 3 stk 240 l juwel møbelkarr i dag, de skal være BB-karr og inneholde diskuser av høy kvalitet.
Skal du på auksjonen i Lillestrøm på søndag Ken?
akvafil
Skal du på auksjonen i Lillestrøm på søndag Ken?


Har desverre så mye og gjøre fortiden så rekker det ikke, noe spesielt du tenkte på?
Har fortsatt en L333 som skulle ofret sin plass for en L144 hanne.
akvafil
Har fortsatt en L333 som skulle ofret sin plass for en L144 hanne. :)


Har hanner av L144 hjemme jeg, så vi må prøve og få til en bytte handel, jeg er ihvertfall intresert.

Får også inn noen Golden Nuggets i dag, husker ikke om jeg bestilte flere L maller, de er så dyre så skal bygge opp over tid slik at butikken på morenen blir kjent for og ha masse forskjellige L maller og kvalitets diskuser inne til enhver tid + masse andre fisker seff.
Ken Myrseth
Fikk denne cikliden av en kunde igår, den er rundt 30 cm lang og tung som fy. Er dette en frontosa? Er utrolig nyskjerrig og fin. Beklager dårlige bilder, men beste jeg fikk til med mobil kamera.


Solgte denne store cikliden på under en dag, og jeg som var redd jeg ikke skulle få solgt en så stor fisk.
Så kom og kjøp en stor Gibbiceps som jeg også har.
Slutter med saltvann.
På søndag blir saltvannskarret mitt hentet, jeg har solgt det, mest pga for liten tid til og ha mange karr hjemme nå som jeg har startet butikk.
Men må innrømme at diskuser intresserer meg langt mer enn saltvannskarr gjør, men ikke umulig jeg starter opp igjen, men da skal karret være mye større enn de 330 l jeg har i dag.

Greit og legge opp med saltvann så lenge man fikk det til, ellers så hadde jeg ikke greid og slutte.
Plussmedlem
Ken Myrseth
Solgte denne store cikliden på under en dag, og jeg som var redd jeg ikke skulle få solgt en så stor fisk.

Kan se ut som du har solgt en Tilapia buttikoferi.
Loomis
[QUOTE=Ken Myrseth]Solgte denne store cikliden på under en dag, og jeg som var redd jeg ikke skulle få solgt en så stor fisk.

Kan se ut som du har solgt en Tilapia buttikoferi.

Takk for hjelpen Loomis, cikliden var ihvertfall utrolig fin, løftet den inn og ut av karret med bare hendene, den var sikkert over en halv kilo i vekt, er en skikkelig rugg.
Nå har jeg satt opp 2 stk 240 L juwel møbelkarr i svart på hver sin side av inngangen i butikken, det ble kjempe bra.
Disse 2 karrene skal inneholde kvalitets diskuser og store scalarer.
Tilsatte filterbakterier i det ene i går + en innkjørt pumpe, så det er klart til og motta fisker.
Begge karrene er fylt opp, men tempen var for lav i det andre til at jeg tilsatt filterbakterier, det gjør jeg til mandag.

I går satt jeg opp et 150 L karr hjemme, dette inneholder 5-10 stk L144, 5 stk L103 og 10 stk L134, + neontetra og røde guppyer så det er noen synlige fisker i de øvre vannlagene også + en gul sommerfugl ciklide.
Dette karret er satt opp uten bunnsubstrat, har brukt masse steiner, røtter og litt planter.

Bilde kommer.
det blir bra ken
forresten kjempe fin den L190'n jeg kjøpte av deg i går
er ikke fremme så mye, litt spesielt å se en flere hundrekroners fisk bare forsvinne inn i dypet av akvariet :P blir nok mer synlig når den er vant karet

takk for handelen
Mvh Robin
Robzko
det blir bra ken :) forresten kjempe fin den L190'n jeg kjøpte av deg i går :D er ikke fremme så mye, litt spesielt å se en flere hundrekroners fisk bare forsvinne inn i dypet av akvariet :P blir nok mer synlig når den er vant karet :) takk for handelen :D Mvh Robin


Kommer nok mer fram etterhvert, men det beste er og kjøpe flere av samme type, da ser man de oftere, men det koster jo litt.
I 660 l min har jeg 14 stk L134 da ser jeg noen hele tiden.
Så kom og kjøp den andre også.
Den mallen du kjøpte er vist en av de mallene som blir eldst eller i hvertfall veldig gamle, bare sørg for og mat den godt, de er glade i mye mat.

Jeg som skal takke for handelen, kom innom igjen, om så kun får en titt, skal prøve og bygge opp et godt utvalg av fisker, slik at jeg har noen god biter inne til enhver tid.
den er mer fremme nå utpå dagen den har nok funnet sin rot regner jeg med, virker som den liker red moore røtter bedre enn mangrove ser det ut som, den henger konstant på på en av de red moore røttene,
utrolig fin malle, gleder meg til den blir større, har lest om den type malle nå og ser ut til at det ikke er noe "feil" å ha en slik en, kjempe fin "suge"malle står det, og etter å ha hatt en natt her hos meg uten lys så ser jeg at rutene er pusset litt av denna malla :P
synd at de vokser så sakte da men
jeg kommer garantert til deg ken, kjempe kjekt at det er en butikk så nærme meg som har mye fin fisk til hyggelige priser. også at du styrer butikken gjør alt bedre, sjeldent man kommer over en dyrebutikk eier som har mye peiling føler jeg.
+ at vi deler samme interesse for type fisk, da er det bare morro å bare besøke butikken din, så er det bare å slå av en prat

så vis det er noen som leser dette så anbefaler jeg denne dyrebutikken til alle andre her inne, butikken er kansje litt liten men ken tar det igjen med mye kunnskap, mye flott VF fisk, fine og rene kar,og har han ikke fisken man er ute etter inne i butikken så kan han ta det inn, også hyggelige samtaler har man også
ha en god kveld videre.

Mvh Robin
Tilfeldig bekjentskap
© Eirik Rusten
Reklame for plussmedlemskap