Ken sin egen "blogg" om mine karr, både ferskvann og saltvann. (side 12)

Takk for hyggelige ord.

Butikken er ikke så stor, men det prøver jeg og kompansere med å ha mye kunskap.
Håper virkelig jeg får noen vakre stendker diskuser denne uken, karrene som fiskene skal i er ihvertfall klare.

Så til alle kresene diskus folk, dere er velkommen til butikken, jeg kommer til og ha diskuser i størrelsen fra 5 cm og opp til jumbo(de er garantert minimum 18 cm) og dette er GARANTERT stendker diskuser.
Kommer denne uken.
Viss noen ønsker noen spesielle farge kombinasjoner så kontakt meg så skaffer jeg alle typer diskuser som stendker har.
Har også et VF Heckel parr"Nhamunda", de er 16-18 cm og i topp form, har også en VF blå "Nhamunda"diskus på 14-15 cm, disse er ikke flyttet til butikken enda, men går hjemme hos meg, men er til salgs til spesielt intreserte.
SÅ håper virkelig dere kresene diskus mennesker kommer og ser på kvaliteten på diskusene her, når de har annkommet denne uken.

I løpet av uken så kommer jeg til og puplisere sammarbeids partneren min innen spesielt diskuser, en meget kjent leverandør her inne.
Hilsen fra kona.
Fy søren å stolt jeg er av deg mann min,du tør å ta sjangser å gjør det jammen bra,spør jeg deg om noe angående kara mine å det som er oppi,eller bare lurer på noe om en eller annen fisketype så kan jeg alltid stole på det du sier.Stolt kone.
Takk for koselige ord min kjære kone.

Igår kom de første store diskusene til butikken, 18-19 cm Norsk oppdrett R/T Hann, 15 cm stendker solid fire hunn og en pigion blood 15 cm hunn.
En full voksen Peru"Altum"VF, et leksparr med scalarer hannen gull farget og hunnen knall sort, en kjempe stor hann scalare hvit marmorert og 3 stk VF Leopoldier"Dverg scalare VF + masse andre fisker inne til enhver tid.

Snart kommer stendker diskusene.

Ellers så går det bra i karrene hjemme, jeg satt jo opp et nytt L malle karr her for noen få dager siden og i går lå hann L144en og "ruget"på nye egg, moro det selv om jeg har drettet disse i flere år.
Alle de 22 stk L134 ynglene vokser bra ingen av de som har klekket har død på disse 4 mnd, så det betyr vel at disse ynglene er litt hard føre.

Så dere L malle, diskus og "vanlige"akvarister er hjertelig velkommen i butikken min og jeg gir dere minimum 10% viss dere henviser til at dere har sett "reklamen"min på forumet her.
Kommer til og begynne og annonsere her også¨, venter bare på org.nr-det offentlige er ikke akkurat raske da.


Solgte saltvannskarret mitt på søndag, ble tomt i stuen, men hadde rett og slett ikke tid til og gi karret stellet sitt og derfor solgte jeg det mens alt levde og så bra ut, fikk en helt grei pris også.

Hyggelig med slike skussmål fra fruen da. hehe.
gjerne legg ut noen bilder av hvordan det ser ut i butikken din.

Lykke til videre.

Espen
Jepp godt med slike ord fra fruen.

Skal legge ut bilder av butikken jeg, når det er noe og legge ut bilder av, driver med en kjempe opp ryddning i butikken og det trengtes.

Fikk noen store diskuser til igår, så nå er den ene 240 l som står i inngangen full av fine diskuser, scalarer, vf scalarer, og vf leopoldier.
Snart er den andre 240 l full av stendker diskuser, som jeg vil selge til fornuftige priser, så kom innom alle fiske folk.
Har godt utvalg av selskaps fisk, noe L maller og fine diskuser i størrelse fra 5 cm og opp til 18/19 cm.
Har en stor gibbiceps på 30-40 cm, noen som har lyst og plass til den eller?
Går i butikken min i et altfor lite karr , fått den av en kunde.
Giss bort gratis til folk med stort nok karr, så bare ta kontakt.
Bilder etterlyses!
Sleng ut bilder av butikken din da Ken! Det hadde vært artig å sett disse jumboene b.l.a!!

Går forresten VF Heckel paret "mitt" i butikken nå eller?

Mads
Kommer bilder etterhvert Mads, nei Heckelparret går hjemme hos meg, ihvertfall foreløpig.

Har endel flotte diskuser inne nå, i størrelse 5 cm og opp til 18-19 cm og imorgen så får jeg en god del til, så kommer til og ha et brukbart utvalg av diskuser inne til enhver tid.
De som kommer i morgen er stendker diskuser.
Kommer til og ligge på samme priser som det de forhandlerne her inne ligger på og min sammarbeidsparter innen diskus er Betine diskus, hun kommer en tur til butikken imorgen med fisker.
Så prisene på diskuser er som Betine sine priser.
Dette er kvalitets diskuser, så kom og titt diskus folk.
Har også inne et bra utvalg av selskapsfisk til enhver tid, så det skal være fisker til de fleste typer akvarister i butikken.

Selger også juwelkarr til meget gode priser.
Hvor?
Hvor finner man dyrebutikken din? Finner ikke noe info annet en på et kjøpesenter , å det kan jo være mange plasser? :O

Selger du L-134 enda?
Plussmedlem
uggabugga
Hvor finner man dyrebutikken din? Finner ikke noe info annet en på et kjøpesenter ,

Google kan i alle tilfelle være din venn
Du trenger ikke mere info enn det som er oppgitt i tråden: "dyrebutikken kjøpesenter Ken Myrseth"...

At Ken skal linke direkte til butikken er kanskje i strid med AF's regelverk.
uggabugga
Hvor finner man dyrebutikken din? Finner ikke noe info annet en på et kjøpesenter , å det kan jo være mange plasser? :O Selger du L-134 enda?


Jepp selger L134 enda.
Butikken ligger på morenenkjøpesenter 1859 Slitu, indre østfold.
Hei Ken,
jeg glemte selvfølgelig å skrive ned navnet på fisken før jeg ruslet videre.
Thorichthys Ellioti - populært kalt Ellioticiklide. Stikker innom til uken for å se hvordan det går med nyankomne discus og wigglers!

Kommer du til å ta inn andre fórmerker, feks JBL?
Hei og takk for navnet på cikliden, når jeg dro fra butikken igår så var det flere hundfre klekka egg, krydde av wigglers, moro det.

Kommer først og fremst til og satse på alle typene for som SERA fører, mener det er kvalitetgs produkter, men JBL kommer nok det og.

Nå har jeg endel fine diskuser i alle størrelser, men venter på noen håndplukka diskuser fra stendker, så det begynner og bli bra nå.

Velkommen tilbake til "sjappa".
Enda et kull med l144.
Igår begynte hannen og slippe ut kullet med yngler fra hulen sin, disse ynglene er kjempe fine, tro kopi av de voksene.
Har jo drettet disse i noen år nå, men blir fortsatt kjempe glad når det kommer nye kull.
Er en stund siden forgje kull nå , men det har nok kommet av at de har godt i et altfor lite karr med flere hanner, så når jeg flyttet de over til et karr på 150 l ja da kom det nye egg etter få dager.
I dette L malle karret så lever det endel L144, 10 stk L134 små inndivider 3-4 cm og L103 med kun 4 halv voksene fisker, kommer til og sette inn 2 stk til av L103, håper jo på lek av disse også.

Flytter nok over 12 stk små L134 til om få dager, disse er nå mellom 2-3 cm og klar for flytting fra 22 l, lar de vokse opp til 2-3 cm i 22 l før jeg flytter de til hoved L malle karret og det fungerer bra.
Så nå venter jeg på nye egg av denne fantastisk fine L mallen, spennende og se hvor lang tid det tar før det er nye pågang.

Elles så skjer det ikke stort i karrene mine, driver og gjør om 660 l til et reint malle karr, så har flyttet de fleste diskusene til butikken, orker ikke flere timer med fiske/akvarium jobb når jeg kommer fra jobb, får nok der og derfor gjør jeg om karret til et karr som ikke krever like mye jobb som diskusene.
Satt inn en gibbiceps på 35-40 cm i karret her for noen dager siden.
Første gang jeg eier en gibbiceps, og disse er jo knall fine, men krever jo litt plass da, denne storingen har tatt den ene siden av 660 l og gravd seg sin egen plass, virker som en snill kjempe.
Arrowana ønskers kjøpt...
Noen som vet om noen butikker som har arrowana inne nå?
Helst i østfold da.

Har så lyst på en slik, de er super kuule og utrolig majestetiske der de "sklir"igjennom vannet.
Jeg mener Tropefisk har, dem hadde vel noen når jeg var der for et par mndr. siden.
Tror de er utsolgt, men skal ringe Tor jeg.
Tror de har på Vinterbro til ca 400 -500 men de er veldig små.... skal du ha med litt størrelse + 25 har de på tam alna eller akvariemagasinet til rundt 2000,-.....
Gjordt om 660 l innvendig, tatt ut mye røtter for og lage større bunn plass til gibbicepsen på 35-40 cm, den er knall kull.

Nå går det en stor gibb, L102, 14 stk L134, 6 stk L66, 1 vf blå diskus(som blir flyttet når jeg klarer og fange den), mange saeer, svarte neontetra ++.
Dette karret skal mest sansynlig få en ny innbygger av en arrowana, har hatt lyst på en slik i flere år, men tenker også litt på oskar.

Vil oskar ciklider spise maller???
L46-min drømme malle, etter l134;).
Har drømt om og ha L46 i mange år og nå har jeg muligheten til og få 2 voksene og 6 små.

Har lest det meste om disse mallene som er og lese men vil gjerne høre fra dere som har disse selv.

Hannen er rundt 7-7,5 cm og hunnen er ca.8 cm og de 6 små er rundt 3-3,5 cm, annbefaler dere at jeg setter alle i samme karr og lager et "arts"karr for disse?
Det er liksom det jeg tenker, tenker på og ha karret i butikken min, litt moro og ha et artskarr med disse i butikken, de fleste akvarister har jo ikke sett denne mallen.

Stort karr bør jeg ha til disse 8 stkene?
Har et 160 l akvastabilkarr, dette er vel stort nok til disse.
Hvor mye sirkulasjon bør jeg ha? Mellom 5-10 ganger vannvolumet, er det jeg har tenkt på.
Tenker også og legge tempen mellom 28-30 grader, det er val opptimalt.
Karret skal innredes med biltemasand eller knall svart sand, har ikke bestemt meg helt for hvilken farge jeg skal ha.
Ellers så blir karret innredet med masse røtter og huler i litt forskjellige størrelser.

Men har jo ikke kjøpt de enda, men tror nok det blir handel, jeg har ihvertfall første retten på gruppen, men må jo bestemme meg snart da, hva hadde dere gjordt?
Er jo endel kroner for disse 8 stk L46ene da, men når man har drømt om disse i flere år og nå har muligheten til og få tak i såpass mange så burde jeg jo slå til.

Hvordan er det og flytte disse? Er det like "enkelt"som med de fleste L maller?
Eller er det noe jeg bør vite/tenke på?
Kjøper jeg disse så må vi tilbringe 6-8 timer i bilen, men det burde jo ikke være noe problem, bruker seff isoporkasse.

Har et par dager på og bestemme meg-tenker det må være stass og ha disse mallene, spesielt i butikken da, men kanskje det stresser de til døde?? Kommer jo til og være endel trafikk forbi karret, hva hadde dere gjordt?
Mener selv disse må tåle og være i en butikk slik som andre fisker, tenkte de skulle få gå der fram til de 6 små har vokst 2-3 cm til.
Store må L46ene være for og være kjønnsmoden? Har hørt 5-6 cm før, stemmer dette?
Håper noen med egenerfaring tar seg tid til og besvare alle disse amatør spørsmålene mine, er jo livredd for og miste disse viss jeg tar skrittet og kjøper disse 8 stk L46ene.

Da har jeg mine 3 favoritt L maller, på første plass er L134, andre plass L46 og tredjeplass L66, og jeg mangler kun L46.

Et siste spørsmål, tenkte jo et reint artskarr med disse, men hadde jo vært okei og satt inn noen som svømmer over disse, f.eks en tetra art, hvilken typer fisker har dere som har disse sammen med L46?
For har man kun L46 så ser jo karret tomt ut, da disse er noe av de skyeste mallene jeg har vært borti.
Så dere erfarende L46 eiere, del erfaringene deres med meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap