Hvem har vært ute å værpet? ;)

Plutelig så jeg noen pitte pitte små hvite egg tror jeg på en rot. Jeg har sterbaier oppi der, Men trodde eggene deres var litt annerledes. men er ikke sikker der.. Ellers har jeg en rekke forskjellige snegler, (men tror ikke det er snegle egg siden de ligger enkeltvis) kardinaltetra har jeg, men de slipper vel bare egg ut i vannet eller? Har ottoer oppi der men aner ikke hvordan de eggene ser ut.. Noen som vet? Umulig å ta bilder av de små greiene.. Noen som har noen innspill på hva det kan være?
Heisann!

Hva slags snegler har du i karet?

Jeg vil tippe på Tiger eller Sebrasnegler hvis du har noen av de i karet da.
det har jeg ja, begge deler.. er det de som er ute å lager avkom? hmmm. er de vanskelige å få fram eller er det bare å la det gå sin gang og vips så er det noen bebiser der?
Eggene, som er hvite og ovale, legges rundt i akvariet på harde flater, men må over i høyere salinitet for å klekke,

Leste det nettopp. og det vil si??
Bente-Bent
Eggene, som er hvite og ovale, legges rundt i akvariet på harde flater, men må over i høyere salinitet for å klekke, Leste det nettopp. og det vil si??

De klekkes kun i brakkvann. Hadde alle disse eggene blitt klekket som de legger tusenvis av så hadde disse sneglene blitt med under begrepet pestsnegler. De legger vanvittig mye egg til og med på andre snegler legger de eggene sine.)

Bente-Bent
Eggene, som er hvite og ovale, legges rundt i akvariet på harde flater, men må over i høyere salinitet for å klekke, Leste det nettopp. og det vil si??

Det betyr at de benytter den primitive formeringsformen. Som betyr at eggene må legges i brakkvann/(saltvann), for å klekkes.

Har hatt mange tusen slike egg i karene mine, men det blir aldri noe av det. Eggene vil bare slites vekk med tiden..

haha gjør de? Morsomt.. jaja de får bare prøve. men bør jeg fjerne de eller kan de bare være der? tenker på om de vil forusense vannet eller noe hvis jeg ikke fjerner de.

Det er ingen fare for forurensing. Jeg lar de bare vere, for de sitter godt. Men de forsvinner etterhvert, pga. slitasje fra tidens tann.

Oki da kan de bare være der.. takk for svar..
Eg har også egg fra de sneglene spred utover hele ene akvariet, personlig synes jeg det ikke er så fint med hvite egg på rutene, så skraper de bort med en algeskrape.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap