Laget meg en bakgrunn av stein! hva syns folket?

Hei

Jeg kikket her inne på en artikkel om bakgrunn av stein, ble inspirert å hadde lyst til å prøve.

Jeg har aldri prøvd meg på noe slikt som dette før så bare heiv meg igang, briste eller bære

Begynte med å få tak i utstyr til å kappe stein, en 9" vinkelsliper med diamantblad, dette bladet kostet 1500kr men fikk låne det.

Mesteparten av skjæringa fikk fatter ta seg av,da han har mer erfaring med slikt utstyr. HVis du vil gjøre dette, HUSK! verneutstyr, briller, støvmaske & hørselvern er VIKTIG.

Dette støvet også noe sinnsykt :p her er litt bilder.

[External Image]

[External Image]

steinen må festet skikkelig!

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Planen var lime steinene på akvariet, men fikk tak i glass som jeg limte på istede, deretter limte denne fast inni akvariet, ble kunn limt i toppen.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Alt er ikke på plass ennå, men hva synes folket? ble ikke så ille?

Sort søpplesekk bak for øyeblikket, biltemasand og litt små planter måtte inn

[External Image]

Går 1 koi her med 1 gullfisk for øyeblikket

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Ikke verst! jeg skal gjøre noe lignende selv med en 140l. jeg har stående, bare med skiferstein...

Men du kunne kanskje kjørt på med litt flere stein etter min smak, men for all del en flott og ikke minst billig bakgrunn
Dette ble skikkelig stiligt
oi takk folkens. Ser ikke så godt på bildet, ble litt flatt der. men ser velddig ok ut i virkeligheten

ja flere stein skulle jeg kjørt på, så dette når jeg satt den i å fylte vann. Men jeg kan bare dra den ut igjen å lime mer. hehe

Dette blir fint Trond, og artig at du deler det med oss.
Jeg synes også at det er artig at noen setter sitt personlige preg på akvariet, i stedet for å kjøpe ferdige bakgrunner osv.

PS: Heldig gullfisk som får gå i det akvariet, i stedet for en bolle
Ja gullfisken er vel heldig, koien ser ut til å trives, men dette er bare over vintern. Skal i dammen. Samma gjelder gullfiskene, skulle gjerne hatt myyye større kar til de men

takktakk for skryt ang bakgrunnen, ble ikke helt slik jeg hadde tenkt men ble fint nok
ble veldig fint dette.
Gratulerer.
Kanskje jeg skal prøve på noe sånt istedenfor å kjøpe ferdig bakgrunn.
Hei Trond.

Dette var både fint, kreativt og orginalt. Og jeg sier som andre også har nevnt her - jeg har stor sans for at folk finner ut egne metoder/måter å sette opp et akvarie på! Det blir veldig personlig slik.

Jeg ville nok også hatt noe mer stein/annen dekormateriale på glassplata. Men. Man har ulik smak - og dette er ditt akvarie og det er du som skal lage det slik du ønsker det.

Har du thermomatte under sanda for å beskytte bunn i karet?
Vil sterkt anbefale deg dette.
Har selv limt sammen endel "steinhauger" med akvariesilikon. Det holder - men limet har blitt svekket med tiden.
Så du bør følge nøye med at steinene sitter godt fast også etter en tid.

mvh
Hei å takk

Nei jeg har ikke plate i bunnen, er endel sand men.

Jeg brukte GODT med lim, men skal nok følge godt med, hadde vært utrolig kjipt om noe datt ned. Jeg skjærte steinene så tynne jeg synes jeg kunne for å redusere vekten, så bakgrunnen er ikke særlig tung heller.
Tilfeldig bekjentskap
© Liz H.
Reklame for plussmedlemskap