Hjelp til 83 l :)

Har blitt bitt av litersyka jeg også nå, så da måtte jeg kjøpe meg større akvarium.. Men! Jeg har litt problemer..

Ingen planter overlever, og det er litt alger og sånt på glasset. Kan ta bilder senere.


Og, trenger litt tips og triks til planter som er hardføre og overlever artene jeg har i karet.

I akvariumet har jeg:
# 3 stk Ancistrus (Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´)
# 1 stk Kampfisk (Betta splendens)
# 8 stk Neontetra (Paracheirodon innesi)
# 4 stk Guppy (Poecilia reticulata)


Skal gi bort guppyene, og kanskje kjøpe 2 neontetra snart, siden jeg digger neontetraen og kampfisken
Først. 3 ancistrus er for mye i 83 liter når de vokser til.

Det er også ancistrus som tar knekken på plantene. De gnager på alt som er. Anubias og hornblad er to planter som får være i fred. Anubias fordi den har tykke seige blader, og hornblad fordi de er for tynne til å være av interesse.


-Tim
Gi bort en av dem også da sikkert.
Hadde den ene i et 30 l som jeg prøvde å dekorere litt en stund her, men nå måtte jeg se meg tapt.. For nå!

Flytter mest sannsynlig til danmark om 2-3 uker, og da har jeg en plan om å få tatt med meg akvariet.. Går det ann? Hvis ikke må jeg gi bort og begynne på nytt, for akvarium skal jeg ha!
Hos meg rører ancistrusen kun plantene om jeg har vært sløv med å gi den mat, og da tar den bare storbladete planter, så kan nok kanskje være et kombinert svar på hvorfor plantene dine dør.. Belysning f.eks - hva har du?
Tilfeldig bekjentskap
© Elin Pedersen
Reklame for plussmedlemskap