Filtret stoppet, vannet gromsete og fiskene i overfaten. Hva nå?

Jeg har vært vekke i helga og da jeg kom hjem så jeg at pompa til 63l min ikke virket. Det var gromsete og fiskene søkte tilflukt i overfaten. Dro på lørdag, og da virket den helt fint. Hva skal jeg gjøre???
Skift vann ..gjerne 50% eller mer..de lider nå av oksygenmangel.
det ska jeg gjøre med en gang

Inaktiv bruker
Bytt en god del vann 1 gang om dagen i helst 3 uker fremover, selv om du har en ny pumpe. Filterbakteriene dine har nok omkommet, så det er viktig å bytte mye vann slik at ikke fiskene blir forgiftet. Få tilført så mye oksygen i vannet som bare mulig. Du er heldig om du har en luftpumpe som ikke er i bruk. Dette har hendt med meg, men heldigvis gikk alt bra pga. råd og hjelp av dette forumet Hurra for AF!


Lykke til!
på onnsdag skal jeg kjøpe ny pompe

jeg kan få filterguffe fra det andre akvariet mitt, som det går fisk i fra før, så jeg kan vel bare få guffe der fra??
Jeg ville nok anbefalt deg å kjøpe en allerede i morgen....
ja, jeg vil helst kjøpe så fort som mulig, bare at jeg er på skolen og mor og far jobber
Har du forsøkt å rense pumpen du har og sjekket om den virker etter rens? Kanskje den har gått helt tett?
ja, det har jeg, det så ut som om noe hadde settet seg fast inni den.
har forresten power liuqid pompe
da er ny pompe kjøpt

tilførte filterguffe, og nå er de fiskene som skal bo der flyttet inn. Kjøpte også en plante som det fulgte med en liten kuhlii ål som hang på planten
Artig med "ting på kjøpet" . Du er heldig som har guffe fra et annet filter å sette inn. Det hjelper deg et stykke på vei. Kan nok være lurt å føge godt med på vann-verdiene dine fremover alikevel. Er du i tvil så bytt vann.
Igjen!
Nå har pompe nr 2 stoppet!!


jeg kjøpte denne når den forige stoppet.

ingenting sitter fast og den var ganske varm når jeg tok den opp.

så da er det bare å kjøpe en ny pompe igjen, og bytte vannn hver dag
Hvis den stoppet etter en uke ville jeg jo jammen klaget på den og fått en ny.
Hei
Sara
Nå har pompe nr 2 stoppet!! jeg kjøpte denne når den forige stoppet. ingenting sitter fast og den var ganske varm når jeg tok den opp. så da er det bare å kjøpe en ny pompe igjen, og bytte vannn hver dag



Ta med pumpa tilbake og klag, hørtes ikke helt bra ut at den var varm.
Hvilken type pumpe?
Juwel pumpa på 63 literen har av og til stoppet etter at strømmen har vært borte. Ta den ut og rist litt på den så funker den igjen. Har ikke stoppet etter dette til meg... bank i bordet.
jeg har hat den mer en en uke, men skal ta med begge pompene (power liuqid filter)(?) til dyrebutikken og klage.


jeg har ristet den, men den funket ikke etterpå
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap