Overpriset fisk?

fant ingen tråd om dette, så da laget eg en.
kan vel være fint å ha så folk får en liten oversikt over priser?

begynner med mitt "hakeslepp"

de fleste golden yngel prisene eg har sett (ibutikk) ligger på rundt 79kr.
men igår så såg eg en pris på golden yngel som eg fekk hakeslepp av.

129KR for 1stk Golden yngel, er ikkje dette vel overpriset??
eg blei vertfall sjokkert.
Problemet med pris er at den varierer veldig utifra hvor i landet man kjøper og kan variere en del på forskjellige butikken i samme by.

Fisk som er sjeldne koster gjerne også mye. Og så kan det komme inn andre faktorer som påvirker som f.eks viltfanget eller lokalt oppdrett av særdeles bra kvalitet.

Om det er noen trøst så koster det meg både tid,arbeid og penger å fange inn fisk når jeg dykker.
Hei Vindm.

At der er prisforskjeller, både naturlige og mindre naturlige, er sikkert.
Men bor man slik til at man kan velge hvor man skal handle - er det jo bare å gå dit hvor det er rimelig.
(men jeg ville også lagt stor vekt på kvalitet, kunnskapsnivå og service i de ulike butikkene - og jeg ville støttet en god lokal butikk)

For meg som bor i "ødemarka" blir vel hele problemstillingen uvirkelig.
Jeg hadde vært i himmelen om jeg kunne velge imellom flere butikker - til tross for prisforskjeller.

At noen priser varene sine for høyt, ja det er sikkert.
Men det finnes også naturlige årsaker til ulike priser. Det er kostbart å drive forretning, utgiftene den enkelte har varierer.
Det blir galt å sammenligne priser slik helt uten videre mener jeg - det er mange ulike årsaker som ligger bak prisene den enkelte butikk har.

Dengang det var et lite tilbud her jeg bor (nedlagt nå),
betalte man kr 200,- for en vanlig ancistrus - uansett alder på denne.
Tviler på at prisen er mer en halvparten andre steder i landet.
Men jeg bor nå her jeg bor - og var veldig takknemlig for at noen orket forsøke drive akvariebutikk.

mvh
At fisker er priset forskjellig er bare slik det er og slik er det jo i de fleste bransjer.

Men ikke heng deg for mye opp i priser, men heller i kvaliteten på fiskene, den varierer voldsomt.
Jeg selv betaler med glede en høyere pris såfremt jeg får en "strøken"fisk, dvs ser sunn og frisk ut og ikke er skadet.
Jeg handler litt på noen av landets dyreste butikker, greit de er dyre, men så har jeg heller aldri fått en dårlig/syk/skadet fisk derfra.
Så for meg betyr det null og niks om jeg må betale en hundring mer et sted i forhold til et annet(men det er slik jeg er).
Fin deg en butikk eller flere som du er fornøyd med og handl fast der-da får du service etterhvert da og ofte super tilbud av og til.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap