Mye partikler i vannet - utilstreklig pumpe?

Jeg har satt opp et 63L kar for mye coryer for 2 uker siden. Det er et innvendig Eheimfilter i den. Vet ikke hvilken type det er - overtatt etter min søster. Det er to røtter i den som farger vannet betydelig og biltemasand. Problemet mitt er at det svever mye partikler i vannet. Jeg lurer på om årsaken til dette ka være at filteret er utilstreklig ? Noen som har noe å mene om dette?

På bildet kan dere se karet, vannet ble skiftet ut igår og jeg skifter 1-2 ganger i uka p.g.a. at røttene farger av så veldig, kan også dette være årsaken til alle partiklene?
*bompitti bomp*
det ser ikke ut i karet - noen råd?
Har du prøvd å skylle filteret ? Kan være det har samlet seg mye rusk og rask etter oppstart. (Husk at hvis du gjør det ,så må du skylle i akvarievan ,ikke springvann)
Ellers så kan det jo være at pumpen er for liten til karet .
Hviket for bruker du og forer du mye?
Sølvi Gullaksen
Har du prøvd å skylle filteret ? Kan være det har samlet seg mye rusk og rask etter oppstart. (Husk at hvis du gjør det ,så må du skylle i akvarievan ,ikke springvann) Ellers så kan det jo være at pumpen er for liten til karet . Hviket for bruker du og forer du mye?


hm, det kan være at filteret er fult. jeg har nå bestilt fluval +3 filter og håper det kan bli bedre. Jeg forer med røde mygglarver og corydoras pellets. Forer 1 gang om dagen.
Bruker selv Fluval3+ i 2 av mine 64 liters kar og det fungerer bra. Men prøv å skylle filteret og se om det hjelper mens du venter på det andre.

Ellers så kan pellets støve veldig mye og ,så det gjelder å finne noen som ikke griser til vannet så mye.

Sølvi Gullaksen
Bruker selv Fluval3+ i 2 av mine 64 liters kar og det fungerer bra. Men prøv å skylle filteret og se om det hjelper mens du venter på det andre. Ellers så kan pellets støve veldig mye og ,så det gjelder å finne noen som ikke griser til vannet så mye.



Sølvi du hadde helt rett, filteret var utrolig stappfult har skylt det lett og håper det blir bedre da. Men det gjør ingenting å bytte til større filter .

takk for hjelpen !

Hadde en anelse om det ja,de har lett for å bli tett ganske fort i starten. Så det var bra du sjekket ,så blir det litt bedre til du får det nye
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap