Discus

hei lure på om en Jack Dempsey og discus går ant og ha i lag?
Plussmedlem
Nei, det er nok ingen god idé.
Hvis du leser profilen til Jack Dempsey så ser du det.

Vær snill med discusen og la den slippe å gå i lag med en Jack Dempsey.
Sterkt revirhevdende og aggressiv, spesielt i lekstiden.(Kopiert fra kunskapsbasen)

Huffamei.. Ikke gjør dette.. Diskus er en snill og rolig fisk..
oki. da e æ sikker.

kordan andre fisk kan mann ha i lag med discusen?
jeg har gurami. Det går helt fint. og noen L maller, kardinal tetra, (Men de knasker egg) du kan ha øksefisk det gikk helt fint her inntil de tok selvmord.

du kan kun ha rolige snille fisker.
Har selv mange L maller, kardinal/glødebåndstetra, scalarer, perleguramier(arvet fra kona) og så kommer det 4 stk altumer oppi neste helg(ferdig med karrantene/avlusning da).
Dette er et oppsett som har fungert i mange år.
Jeg vil ikke annbefale scalarer før diskusen har blitt rimlig stor pga scalarene har en tendens til og spise opp all maten før diskusen får bestemt seg om den skal spise eller ei.
Men så fort diskusene har passert 13-15 cm så går discuser og scalarer fin sammen, her i diskuskarret så er det scalarene som blir satt på plass av diskusene, men så er en fullvoksen diskus vesentlig større enn en fullvoksen scalare og det benytter discusen seg av.

Men det er litt av et vakkert syn med voksene discuser sammen voksende scalarer.
Ken Myrseth
Jeg vil ikke annbefale scalarer før diskusen har blitt rimlig stor pga scalarene har en tendens til og spise opp all maten før diskusen får bestemt seg om den skal spise eller ei. Men så fort diskusene har passert 13-15 cm så går discuser og scalarer fin sammen, her i diskuskarret så er det scalarene som blir satt på plass av diskusene, men så er en fullvoksen diskus vesentlig større enn en fullvoksen scalare og det benytter discusen seg av. Men det er litt av et vakkert syn med voksene discuser sammen voksende scalarer.


Hmm. hadde tenkt å sette, 8 cm discus med Scalarene jeg, kanskje ikke så lurt det da

Corydoras sterbai, eller Corydoras Adolfoi er jo en flott bunnfisk å ha med Discus da
Det kan gå bra og det kan gå mindre bra med 8 cm diskus sammen en gjeng med scalarer, finnes ingen fasit med dette.
Men er scalarene relativt små, så har du en god mulighet mener jeg da.

Så det er et valg du selv må ta. Mange scalarer har du igjen? og hvor store?
11 tilsammen, eneste som er voksne er et Leopoldi par, men det er 4 stk som er litt større en de.

Unnskyld for at jeg lånte tråden din litt Torbjørn
Tara
11 tilsammen, eneste som er voksne er et Leopoldi par, men det er 4 stk som er litt større en de. Unnskyld for at jeg lånte tråden din litt Torbjørn:)

d går helt fint.
e jo bare bra at d kommer forskjelige erfaringe fram.
alle har kvær si erfaring.
alle har begynt i d små.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap