Guppy

Har en guppy ho som ligger mye på siden i bunnen på akvariet.
Hva kan årsaken være til det?
Inaktiv bruker
Guppy er ikke så sterke fisker, fordi de er avlet så hardt på. Akkurat som noen hunderaser.

Dette skjer ofte med mine guppyhunner, og de dør kort tid etterpå. Det kan være mange årsaker til det, en av dem, som allerede nevnt, er at de avles så hardt på av fiskene blir svakere for hver femte ganrasjon. Det varierer litt. En annen mulighet er at kanskje den hunnen har født så mye yngler at hun er helt utslitt. Det bruker også å skje med mine guppyer...
Kan også være alderdom. En guppy lever ikke så lenge.

Arve Sigmund Hage
Har en guppy ho som ligger mye på siden i bunnen på akvariet. Hva kan årsaken være til det?


Den er døden nær, høres det ut som. Fisk har det med å legge seg på bunnen da, og tipper over på siden, når de ikke orker mer.

Har du sjekket vannverdiene dine nøye? Kunne du se noen tegn til sykdom i karet, enten på denne fisken eller noen andre i det siste? Har noen fisk dødd de siste par ukene?
mona o
[QUOTE=Arve Sigmund Hage]Har en guppy ho som ligger mye på siden i bunnen på akvariet. Hva kan årsaken være til det?


Den er døden nær, høres det ut som. Fisk har det med å legge seg på bunnen da, og tipper over på siden, når de ikke orker mer.

Har du sjekket vannverdiene dine nøye? Kunne du se noen tegn til sykdom i karet, enten på denne fisken eller noen andre i det siste? Har noen fisk dødd de siste par ukene?



Nei jeg har ikke sjekket vannverdiene. Men di andre fiskene er helt friske å sjå til.Skal ta med en vannprøve å få sjekket den.
Tilfeldig bekjentskap
© Robin Ulriksen
Reklame for plussmedlemskap