Gjennomstrømming av vann

Jeg er i gang med å rigge et kar på 720 litr, med bakgrunn. Denne skal det brukes en Fluwal fx5 pumpe. Inn og utblåsning ligger bak bakgrunnen. Det er borret 3 hull med diameter 50mm på høyreside av bakgrunnen. I tillegg er det skæret ut en 15cm bred åpning i toppen av bakgrunnen, som det forøvrig er en rist montert i. Vannet vil stå 5mm over risten. Det jeg lurer på er om det med dette vil bli god nok sirkulasjon i karet. Klarer ikke å feste utblåsningen til en av hullene, slik at begge slangene vil bli liggende å suge/blåse på baksiden. Håper noen kan svare meg på dette.
Nei jeg vil mene du får for dårlig sirkulasjoen i 720 l, for det er vel 2 meter langt, eller..?

Bruker selv FX5(som jeg har hatt i 4 år og er kjempefornøyd med)i et 660 l karr som er tungt belastet.
Men i det karret ble vannet nesten stille stående på andre siden i forhold til utblåsningen til pumpen.
Dette løste jeg vet å sette inn 2 stk utvendige filter til(enda mer filtermasse da).

Så du burde ihvertfall ha en eller annen pumpe i motsatt ende i forhold til hvor utblåsningen til FX5en kommer.

Kuult du har valgt den klart beste pumpen,knall kvalitet til en relativt fornuftig pris.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap