Noen som har peiling? =)

jeg var i dyrebutikken tiligere idag, og fikk øye på noen flotte fisker. hadde ikkje noe basisk kunnskap fra min side, men fant ut at jeg ville ha de. Er ikke helt sikker på navnet på denne fisken, men mener d er heros severus

etter d jeg forstod på han så gikk det helt fint med 240 liter på disse fiskene, mens da jeg så i fiskebasen stod severus til min. 375 liter.

Det kan selfølgelig være en feil fra butikken sin side, eller fra fiskebasen, eller fra at jeg har sett feil skapning.

legger med bilder og håper på tilbakemeldinger
Severum cikliden er en stor og robust fisk, og for meg er nok en 375 liter på 1,5 meter et minimum for flere severum'er.

Ville nok ha stolt på fiskebasen jeg

Hantelcickliden er normalt frefull, men blir tross alt opp mot 20 cm. Dette kombinert med at man vanskelig kan skille kjønn krever at man setter sammen en gruppe og forer de opp til de danner par for deretter ta ut de andre.

Dette er ikke forenelig med et kar som kun er ca 1 meter langt. Derfor er anbefalingen 375 liter.

Ta en titt gjennom Apistogrammaartene der finner du mye flott som passer utmerket i en 240 liter. Dvergciklider har atityden til de store ciklidene, men passer mye bedre i karrstørrelsene 180 til 250 liter.
Hei
hei, hadde akuratt samme problemet, bare de jeg kjøpte het heros sp. "rotkeil". de i dyrebutikken sa at de kunne være i 240l men her på akvaforum står det 370l. tror selvfølgelig mest på akvaforum da dyrebutikkene ofte har sakt "feil" og "forskjellig" til meg før.
jeg kjøpte fiskene som et par og de ser ut til å trives helt fint i 240l. de er ikke helt utvokste enda, men satser på at de trives som voksne også! men til neste gang velger jeg å gå hjem å finne info om fisken før jeg kjøper den. hva valgte du å gjøre med dine fisk ?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap