Når kan yngel gå sammens med voksne?

Mener jeg har sett en tråd på dette før, men fant ikke noe. Funket ikke å søke heller, mobilen min er ikke helt topp.

Men altså, hvor store må yngel bli (ca i cm) før de kan gå sammens med voksne?
Er snakk om Corydoras Aeneus.
mine går sammen med voksne fra de blir født, men de klarer ikke spise de når de er ca 0,5cm lang.
om det kun er snakk om pansermaller i det akvariet, bør de kunne gå der fra ganske tidlig av. jeg brukte la mine bli rundt 1 cm før de slapp oppi til, foreldrene
Vi tok ut de eggene vi fikk tak i og har hatt dem i et kar med reker faktisk, der har de klekket og vokst.
Men to av dem har vokst som uvær, og derfor lurer vi på hvor store de må bli før de kan flyttes tilbake til voksen-karet hvor foreldrene går. Der går også én ancistrus, noen svarte neontetraer + et par av sommerfuglciklider.
Vil jo ikke flytte dem tilbake for tidlig heller.
De to er nå ca 2-2,5 cm.
så lenge ikke vannverdiene er veldig forskjellige burde det gå veldig bra.

cory og reker er forøvrig en fantastisk kombinasjon
Så du tror ikke at de to sommerfuglciklidene blir å gjøre dem noe? De er forøvrig bare barn selv, men ny som vi er på dette så er vi skeptiske på om de kanskje vil gjøre dem noe.
Regner ikke med at ancistrusen vil gjøre dem noe. Og ikke neontetraen heller.. men var usikker på ciklidene.
Hvis de er over 2cm går det nok, men hvis de er små nok til å passe i munnen til neontetraen eller sommerfuglciklidene blir de nok spist.

Jeg ville vært skeptisk til sommerfuglciklidene, men hvis Corydoras-yngelen er minst 2 cm eller mer, så er det sannsynligvis trygt. Det er du som må "size up their mouth" og bedømme om ciklidene dine kan greie å gape over den fiskestørrelsen (utifra hva du skriver er de jo ganske unge enda, og forhåpentligvis er ikke gapet helt "voksent" enda heller).
Den ene yngelen er ca 2 cm, og den andre ca 2,5.
De to ciklidene anslår vi til å være ca 3,5 og 4 cm. Så det skal vel godt gjøres at de klarer å gape over dem. Æsj, bare jeg som er så pysete, er livredd for å gjøre noe feil.. stakkars små ungene våre.. ler. Men måtte bare høre med dere proffe først.
Takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap