Snart klart for fisk?

Hei igjen

Som jeg har nevnt i en av mine tidligere poster skulle jeg ut idag å handle dekor ++ til mitt nye akvarium. Det er nå gjort og det begynner å se ganske bra ut. Men mitt spørsmål er, jeg kjøpte en tube med bakterieflora som jeg skulle tømme i filteret. Dette ville da gjøre innkjøringsperioden mye kortere og bedre (Vet ikke hvorfor) Det heter "Filter start" "Bakteria starter"
Hvordan virker dette stoffet og hjelper det faktisk?

Mitt andre spørsmål er om en kalkstein jeg har kjøpt på 3 kilo som jeg har oppi, jeg har hørt at den har negative sider og positive. Hva er disse? (Jeg har forresten et 160L akavarium. Er den steinen for stor eller?)

Håper på svar
Enda et spørsmål jeg har er om den lille "potten" som kom med plantene om den er forgifter vannet over tid? ser ut som den er laget av keramikk. Jeg bruke disse som litt pynt (en mini hule)
Plussmedlem
Angående bakteriestarteren er det flere her inne som mener dette er bare tull og ikke har noen som helst effekt på bakteriefloraen i filteret og på bakgrunn av det jeg vet om bakteriene i filteret, er jeg tilbøyelig til å være enig. Stygt redd for at dette er et produkt kun ment å tyne penger ut av ivrige akvarister.

Den keramiske potta som følger med enkelte planter er trygg å bruke. I forbindelse med nye planter er det viktigste å huske at du fjerner steinulla (vekstmedium) plantene står i. Denne kan utvikle seg til ei reell bakteriebombe hvis den får stå i vannet. For plantene spiller dette lite, eller ingen rolle, men det kan være potensielt dødelig for fiskene.
Anngående den krukka. Vær obs på at enkelte fisker, typisk L-maller kan klare å sette seg fast i dem.


-Tim
Takk så mye for svaret tim jeg hadde mine mistanker om det bakteria stoffet
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap