Tanganyika skravletråden. (side 10)

Har vore og hentet
var i egersun og hentet 10 VF fisker. kommer ikke på navn.

men her er anonasen

noen som kan jelpe meg med navne komer ikke på det dem var vertfal sjelden i handel xD
står jo navn i annonsen..
ciklidesyka
var i egersun og hentet 10 VF fisker. kommer ikke på navn.[URLBLOCK1] men her er anonasen :) noen som kan jelpe meg med navne komer ikke på det dem var vertfal sjelden i handel xD


Simochromis diagramma, ikke ekstremt sjeldene, men forhåldsvis dyre Du har gjort et godt kjøp der!

Vet ikke om du har lest mye om denne arten, men dette er hissig fisk. Ville forbredt meg på noen utfordringer men det blir hvertfall ikke kjedelig..

Artig at det er flere som faller for fisker som dette..

Mvh,
Kristian
Dæven de moshiene begynner å falle på plass!

Nydelig..
Hehe
ja jeg fikk de biligt og.
ja dem er sykt hisige vi medisinere for dem og nå så dem er utroligt såre xD
ciklidesyka
ja jeg fikk de biligt og. ja dem er sykt hisige vi medisinere for dem og nå så dem er utroligt såre xD


Mulig det er litt dialekt som jeg ikke helt ser, men du mener de er veldig såre, derfor medisin?

Bilder?

Mvh,
Kristian
hehe oversette til østlansk til deg jeg kristian. de er såre derfor medisin ja. sikkert fått så etter slåss kamp. men ville vel kanskje heller brukt salt kur da slik at det ikke går infeskjon i sårene eler? er vel ikke noe medisin som hjelper mot sår da vel?
God jul alle sammen!!!

Håper dere har hatt en rolig og koselig jul. Snart går vi inn i 2010 så jeg ønsker dere et riktig godt nyttår.

Hvis noen troffe folk er her inne så håper jeg på svar i troffe tråden.
saffen
hehe oversette til østlansk til deg jeg kristian. de er såre derfor medisin ja. sikkert fått så etter slåss kamp. men ville vel kanskje heller brukt salt kur da slik at det ikke går infeskjon i sårene eler? er vel ikke noe medisin som hjelper mot sår da vel?


Takk takk Jeg ville vel heller ikke medisinert, men brukt salt..

Hvilken medisin har du brukt? Nå skal jeg ikke påstå at det er feil av deg å bruke medisiner nå, men kansje ikke til plaster, mer som innkoppingsmedisin..

Mvh,
Kristian
Komer
KristianH
[QUOTE=ciklidesyka]ja jeg fikk de biligt og. ja dem er sykt hisige vi medisinere for dem og nå så dem er utroligt såre xD


Mulig det er litt dialekt som jeg ikke helt ser, men du mener de er veldig såre, derfor medisin?

Bilder?


Mvh,
Kristian

ja

la inn nå

er ikke så lete å ta bilder av dem står aldrigt iro xD
Lamprologus caudopunctatus kapampa
Da jeg var hos Kent i sommer kjøpte jeg en gruppe med L. caudopunctatus Kapampa. Disse har gått i 180 literen siden da, men ikke gjordt mye ut av seg. Idag flyttet jeg de over i en 60 liter da jeg ønsket de skulle gå for seg selv og til min overraskelse hadde den ene hunnen yngel i skjellet sitt. Denne sneglehuslekeren er utrolig nydelig og jeg syntes så absolutt at bildene på nettet ikke rettferdiggjør fisken..hehe, men det gjør de vel skjelden.

Uansett var dette en flott avslutning på det gamle året og en topp start på det nye. Har lenge håpet at de ville yngle.
Får du noen til å vokse opp så er jeg intressert i å kjøpe noen av deg Linda.
Selvfølgelig skal du få muligheten til å kjøpe disse flotte tanganyikaene. De er utrolig flotte i karet. Håper at de slår seg til ro nå som de går i eget kar.

Er der nyt?
KristianH
Sjekk hva badat har fikset;) [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t84/dorapeach/photo2.jpg[/IMG] [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t84/dorapeach/photo4.jpg[/IMG] [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t84/dorapeach/photo3.jpg[/IMG]


Hvordan Går det med der spec Red, jeg er mega spændt på at høre nyt omkring dem?
Det nærmer seg bursdag for meg i heimen. Bare 2 mnder igjen til de "fryktede" 30 år og jeg vet hva jeg ønsker meg. Masse flotte ciklider..hehe..

Jeg har tittet og lest inne på Nols sine sider til øynene blir både store og våte og det er jammen meg ikke lett å bestemme seg dere. Det er sååå mye flott der.

Etter at jeg flyttet L. caudopunctatus Kapampa gruppen i 54 literen ser det ut som om de trives bedre. De graver og koser seg. Ene mammaen passer veldig på det ene sneglehuset så jeg håper hun har noen små inni der. disse fiskene er bare nydelige med sin lyse kropp og knall gule finner. Det at de er frittsvømmende sneglehuslekere er utrolig moro da de er mye mer fremme enn mine andre sneglehuslekere.

Ellers vokser Chalinochromis sp. "ndobhoi"`ene jeg kjøpte på Nols og de spiser bra. Ser ut som om de har kommet seg bra igjennom overgangen til nytt kar og den ene har bosatt seg i kalksteinene. Er så mye hull og huler i disse steinene så jeg håper de vil starte litt yngelproduksjon i nærmeste fremtid.

Første Tanganyika yngel for meg. Tror det er Prinsessen av Burundi som har hatt seg. Nå har jo selvfølgelig dette skjedd i hovedkaret så usikker om de får leve så lenge. Mulig jeg prøver å flytte noen før de blir Frontosa mat.
Planen var å holde Karet plantefritt, det varte i 2mnd. Er nå ca 20 stk Kjempevallisnera i karet.
Linda Kristin
Har en lignende tråd inne på Nettakvariet og starter en her. Det er så mange arter i Tanganyikasjøen og sikkert mange i våre hjem så derfor kan det være greit å snakkes litt sammen og få noen gode råd. Selv har jeg 4 akvarier med Tanganyika fisker. Alt fra Tropheus (troffer) til små sneglehuslekere. Så come on folkens og del gleder og sorger, råd og bilder med oss her inne.


Har ett akvarie med mange prinsessen av burundi og sitron cicklider og mangen sneglehuslekere og mye yngel men har ett stort problem, har snegler i sanden de som ser ut som kremmerhus, de skal være der men de dør, hva kan jeg gjøre med det???
Et bilde av en av Pemba tassene, som blir tøffere og tøffere i akvariet
Da ruger den ene hunen :p
den ene hunen ruger nå(trofeus) lit spenenes
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap