Tanganyika skravletråden. (side 19)

at yngel kan forsvinne det tror jeg kanskje nok at du skal regne med. og dødligheten på hestnes yngel er av en eller annen grunn stor etter det vi har erfart iallefall. men irsacaen er faktisk den vi har hatt minst fra fall på. av ertomodusen og irsacaen (latin er ikke min sterke side men tror det skrives slik) som vi har hatt da iallefall.

vi har hatt dem i eget kar kun yngelen.så om du har ett eget kar hvor bare yngelen kan gå tror jeg det vil være og foretrekke fremfor føde nett. som yngel er de vel knappe 1/2 cm store da så er ikke svære greiene liksom. så pumpen bør nok beskyttes og ja for sikkrets skyld. tror kanskje ikke foreldre fiskene skal gå for lenge vekke fra resten av gruppen sin da de kan bli utstøtt. vet ikke hvor mange du har da.

mater dem med knust osi spirulina og tetra pro veg og litt reke miks som er det enste vi mater troffene og hestensene våre med.
OK får se om jeg kan frigjøre et kar til de .Men da må jeg altså strippe hannen når det begynner å nærme seg

Synes det virker umulig å dekke til den innvendige pumpen da det ikke er noen steder å feste ks.blåfiltermatte ellet filtervatt.

Har kun et par med hesteneser og de går hele tiden i eget kar så det blir ikke noe flytting av disse uansett.

Hva med å fore med nyklekket artemia til begynne med ,har det noe hensikt ,tenker da på god vekst?

har aldri prøvd med artemia så det vet jeg faktisk rett og slett ikke. men om du bare har ett par så kan det jo hende at det holder med og gi dem masse vis av gjemme plasser. evt steiner med masse vis av små hull fesk kalksteiner. så sant disse hestenessene går i ett eget kar helt aleine.
Tror nesteen jeg vil prøve dette .Det er masse gjemmesteder allerede men ikke noe problem lage til enda mer

Må bare se om jeg klarer finne på noe glups nr det gjelder innsuget på pumpa.

Men nå er jo første steg å få henne til å gå tiden ut,håper på at overførselen av yngel går greit osv.

Takker for god hjelp så langt

Går det an å tre en "jentestrømpe" rundt innsuger da Sølvi?
Gjør nok ikke det ,pumpen er fastmontert i det ene hjørnet og det går ikke an å tre noe ting på den.

Men lurte på om jeg kunne sette en bit av en blåfiltermatte foran og så sette en stein eller to foran for å holde denne på olass. Dette vil jo og hjelpe på filtreringen hvis jeg få det til.
Hadde besøk av min Onkel i dag. Han stirret på karet mitt i en 20 min tid. Så reiste han uten å si et ord. Kom tilbake ca 3 timer etterpå. Da hadde han bestilt seg nytt Akvarium. 700 liter. Tror det er et Wromak akvarium. Nå skal han ha Frontosa. Kult han ble påvirket av karet mitt, men blir gal av at han har større kar en meg. Så nå må jeg få ryddet plass til en 900l. Syns forøvrig Møbelakvarie begyner å bli billig. 700 liter med innvendig bakgrunn og bord. 13000. Da fikk han med en del stæsj på kjøpet.
Selv har jeg begynt å lage et oppsett i en 128 liter som jeg har tenkt å holde Neolamprologus multifasciatus. Så hvis noen har disse fiskene er jeg inntressert i å kjøpe.
Sunn med konkurranse innen familie, Skywalker.
Neolamprologus multifasciatus skal være greit å få tak i her i landet.
Jeg venter et last på onsdag med nye fisk. Denne gangen også 2 bokser med Malawi. Følgende fisk er på lista:
Bentochromis tricotti - 1 box
Petro Orange 1 box
Petro blue rainbow Kipilli - 2 box
Petro macronagthus ??? 2 box
Frontosa Gibberosa moba 1 box
Lepto Jumbo blie & Micro 1 box
Petro Trewavasae 10 pcs and Longola 4 pcs. 1 box
Ventralis kabwimba & Nasuta gold 1 box 24 pcs
Malawi ??? 2 box
Takk for lista på mail Badat
Gleder meg til Tanganyika tur.

Mvh

Per Kristian





Frontosa
Det er noe Frontosa til salgs i Stavanger området for øyeblikket

7 stk F1 blue zaire Moba 14-20 cm
20 stk F1 blue zaire Kitumba 14 - 34 cm

Tenkte hvis onkelen til Skywalker vil ha noen sinnsykt flotte Frontosa...

Mvh

Per Kristian

Ta kontakt på mail:
perkristian.joa@halliburton.com
Beklager dobbel/ trippel postingen av denne... jeg fikk feilmelding når jeg trykket post.. og hva gjør man da?? prøver på ny og på ny... sorry.. Admin kan jo slette de første..


PK
Per Kristian Joa
Det er noe Frontosa til salgs i Stavanger området for øyeblikket :-) 7 stk F1 blue zaire Moba 14-20 cm 20 stk F1 blue zaire Kitumba 14 - 34 cm Tenkte hvis onkelen til Skywalker vil ha noen sinnsykt flotte Frontosa... Mvh Per Kristian Ta kontakt på mail: perkristian.joa@halliburton.com


Stavanger blir jo veldig langt å reise, men vet jo aldri. Han er nok ikke så opptatt av lokasjon og om de er viltfanga. Skal være med han og hente karet på Mandag. Har fått jobben med å sette opp karet for han. Tror jeg gleder meg mer en han.
Per Kristian Joa
Det er noe Frontosa til salgs i Stavanger området for øyeblikket :-) 7 stk F1 blue zaire Moba 14-20 cm 20 stk F1 blue zaire Kitumba 14 - 34 cm Tenkte hvis onkelen til Skywalker vil ha noen sinnsykt flotte Frontosa... Mvh Per Kristian Ta kontakt på mail: perkristian.joa@halliburton.com


Stavanger blir jo veldig langt å reise, men vet jo aldri. Han er nok ikke så opptatt av lokasjon og om de er viltfanga. Skal være med han og hente karet på Mandag. Har fått jobben med å sette opp karet for han. Tror jeg gleder meg mer en han.
Per Kristian Joa
Det er noe Frontosa til salgs i Stavanger området for øyeblikket :-) 7 stk F1 blue zaire Moba 14-20 cm 20 stk F1 blue zaire Kitumba 14 - 34 cm Tenkte hvis onkelen til Skywalker vil ha noen sinnsykt flotte Frontosa... Mvh Per Kristian Ta kontakt på mail: perkristian.joa@halliburton.com


Stavanger blir jo veldig langt å reise, men vet jo aldri. Han er nok ikke så opptatt av lokasjon og om de er viltfanga. Skal være med han og hente karet på Mandag. Har fått jobben med å sette opp karet for han. Tror jeg gleder meg mer en han.
Hva er det som skjer. får feilmelding og klarer da å triple inlegget.
Burundi og lelupi
hei lurte på om neolamprologus lelupi og neolamprologus går sammen?
Asbjørn Steinsrud
hei lurte på om neolamprologus lelupi og neolamprologus går sammen?


Neolamprologus lelupi og neolamprologus ????.

Vet ikke hvilken neolamprologus du mener som du vil ha sammen med lelupi.
Neolamprologus Lelupi går fint sammen med de fleste. Den er stort sett bare aggresive mot egne hvis akvariet er stort nok.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap