Tanganyika skravletråden. (side 20)

Det går nok greit det bare de har plass og huler nok.
Brichardi er en trivelig fisk bare den har noen liter rundt seg.
cylindricus og lelupi derimot går ikke så bra sammen
tusen takk.
har brichardi fra før og så vil jeg ha lelupi.
går marlieri sammen med disse
broren min har automatisk inlogging men det var jeg
(asbjørn steinsrud)som skrev.
Calvus
lurte på om
calvus også kan gå sammen med disse
og om noen vet ca pris og om noen som har oppdrett på dem.
Her har jeg de sammen, og her går det fint.
Her har jeg oså noen crassus gående.
lurte på om
calvus også kan gå sammen med disse
og om noen vet ca pris og om noen som har oppdrett på dem.
calvus kan også gå sammen . alle disse er kjøtt spisere så det er ikke noe problem. enste du skal huske på no er at burundier kan/er hissige av seg mens malerier og calvuser er mer rolige av seg. calvuser er ikke spess billige i butikker iallefall. lett en 100 lapp for små ekemplarer i butikker. dumt du bor så langt vekke da har 4 svarte og 4 hvite calvuser som vi vuderer og selge. svaret er grei str på5-7 cm kanskje de hvite er litt mindre. 3-5 cm kanskje sånn ca har aldri målt dem så er ca str
Lek og lek. De slåss. Kan hende de slåss om å få parre seg, men tror de slåss om territorie.
det der har nok ikke noe som helst med parring og gjøre men som skywalker sier/skriver teritorie kamp heller. står jo også frontosa fight i overskriften da.
Lille yngel bor fremdeles i tanken her, men jeg syntes det er meget vanskelig å se hva det er for art. Heller mot hestenese, men den er så liten at det kan jo godt hende det er en troffe også..hehe..
Uansett så svømmer den rundt blandt hullene i kalksteinene og koser seg. Den har vært litt mer frempå de siste dagene.
Utrolig morsomt å følge med på.
Ny fisk i karet!
Fikk hjem 5 stk callochromis macrops igår. Veldig fin fisk men jeg lurer på en ting da det ikke er lett og finne bilder av hokjønn på nettet. Av de fem er det en av de som er tydelig rødlig den har også en tydelig eggflekk på gattfinna. tre andre har antydning til eggflekk mens den siste ikke ser ut til og ha eggflekk. Lurer da på om hoene også får litt eggflekk eller om det er helt fraværende. Av de få bildene jeg har funnet av hoer så ser det ut som de har litt men kansje noen av dere har erfaring med det og vet det mer sikkert en kansje?
Mvh Frank
Hei alle tanganyika eksperter!
Morn.

Har fått litt sansen for sneglehuslekere, eneste er at karet mitt skal være ett litt mer frodig Tanganyika kar med anubias, tiger vallisnera og gress som vil dekke store deler av sandbunnen. karet kan sees her

spørsmålet er da, finnes det sneglehuslekere som ikke graver, eller graver dem alle?
forstår da at gressplenen må forsvinne.

takker for svar!

mvh Kenneth
Her får dere en smakebit på en av de mest eksklusiv fisk fra Tanganyika. Bentochromis Tricotti. De har vært i karet bare en dag.

[External Image]

[External Image]
Svolp
... spørsmålet er da, finnes det sneglehuslekere som ikke graver, eller graver dem alle? forstår da at gressplenen må forsvinne. ....


Jeg har Neolamprologus boulengeri, N. ocellatus og N.multifasciatus.
N.boulengeri og ocellatus graver relativ lite men hvis du satser på N.multifasciatus vil gressplenen forsvinne sikkert ganske fort.

Mvh.
Steffen

De tricottiene var ikke noe fine, hvem vil vel ha slik fisk?))
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Martinussen
Reklame for plussmedlemskap