Tanganyika skravletråden. (side 21)

Frank Thrana
De tricottiene var ikke noe fine, hvem vil vel ha slik fisk?))
hehe
steffen
[QUOTE=Svolp]... spørsmålet er da, finnes det sneglehuslekere som ikke graver, eller graver dem alle? forstår da at gressplenen må forsvinne. ....


Jeg har Neolamprologus boulengeri, N. ocellatus og N.multifasciatus.
N.boulengeri og ocellatus graver relativ lite men hvis du satser på N.multifasciatus vil gressplenen forsvinne sikkert ganske fort.

Mvh.
Steffen



Takk så mye for ett skikkelig svar steffen!
mvh Kenneth
Kanskje blåse litt liv i denne tråden igjen..hehe.

For tiden driver jeg å snuser rundt på diverse små tangiser. Er sååå mye flotte tangiser der ute som ikke alle har i karene sine.

Gleder meg enormt til turen klubben skal ha til Kent på Nols ciklidhobby. Da skal det handles ja..hehe
Tenkte bare å oppdatere litt her. Hannen overtok yngelen for 3 dager siden ,så det ser ut til å gå bra så langt

Har satt en filtermatte foran innsuget på pumpen,håper den fungerer greit nok.
Har også satt litt mer stein, endel småstein under de større så de kan gjemme seg i uten at de voksne kommer til.

Nå har jeg nedtelling til yngelen blir sluppet løs ,er såå spent på dette her
Så utrolig morsomt Sølvi.

Her har jeg ihvertfall 1 hesteneseyngel, som jeg vet om ihvertfall. Den er sååå søt der den cruiser innimellom steinene og snapper til seg mat når de store ikke ser den..hehe
Tenker nok den er søt ja

Har du blide av den ?
Skal prøve å få tatt et bilde av den snart. Den er ganske så sky når det kommer til åpne rom, men skal nok få lurt den frem litt.
Linda Kristin
Gleder meg enormt til turen klubben skal ha til Kent på Nols ciklidhobby. Da skal det handles ja..hehe

Tror nok du finner noen godbiter der. Når OAK var på harrytur dro vi heldigvis innom Nols på hjemveien og det var gildt.
Humunuku
Tror nok du finner noen godbiter der. Når OAK var på harrytur dro vi heldigvis innom Nols på hjemveien og det var gildt. :-)


Jepp, jeg bare digger den butikken der. Han har så mye flott som man kanskje ikke finner i vanlige butikker i Norge.
hestenesen de er pitte små når de blir til, men når hannen har overtatt ynglene fisker du han bare opp og stripper han da har du størst overlevningsrate på yngel. de er nesten 100% utviklet når de bytter.

eller du kan la de gå tiden ut, hva andre fisk har du i lag med hestenesene da?
OK ,det var greit å vite.
Nå går de ikke sammen med andre fisker,kun dette paret med hesteneser.
Så tror jeg prøver å la de være i samme karet og ser hvordan det går. Har hatt masse småstein under de større steinene i håp om at de kan finne skjul der.
Lurer ellers på om foreldrene spiser avkommet sitt eller om de får g i fred for de ?
Pris
lurer på pris

julidochromis marlieri ca pris?

Neolamprologus multifasciatus ca pris?

julidochromis ornatus ca pris?
Pris
lurer på pris

julidochromis marlieri ca pris?

Neolamprologus multifasciatus ca pris?

julidochromis ornatus ca pris?
det kan no være så forskjellig det fra butikk til butikk. men rundt 60- 100 kr stk må man nok regne med. kommer ann på str og da.
???????????????????
lurer på hvar store sneglehus man må ha til Neolamprologus multifasciatus ?

må man ha noen spesielle?

kan man bruke konkylier ?
Sneglerhus skal helst ikke være større en en bordtennisball.
litt bilder tropheus musanga og tangyanika ål
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap