Tanganyika skravletråden. (side 23)

Roger Kaasa
Da vet jeg de blir tatt godt vare på og det betyr mye for meg:)


Skal passe godt på de Roger ...
Hadde en fabelaktig tur til Nols igår og kom hjem med noen perler til karene mine.

Kjøpte med et par til meg Neolamprologus caudopunctatus kapampa. Har to par fra før av denne flotte cikliden og de er virkelig en perle.

Ellers kom det hjem et par med Altolamprologus calvus black pearl saire, en stim 5+5 med Cyprichromis leptosoma malasa island og 2+3 callochromis macrops red ndole. Veldig fornøyd med fiskekjøpet mitt må jeg si.

Bilder kommer seinere når de har slått seg litt til ro i karet.
God morgen alle sammen!

Da har troffene fått seg et nytt godt hjem i Moss og fiskene mine har roet seg i karet. Det er litt roligere og tommere etter at troffene forsvant, men like koselig å se på.

Var og hentet et akvarie i går, og til min store overraskelse fulgte det med en gruppe på 5 sneglehuslekere. Tror det er multifasciatus, men ikke helt sikker. Da de endelig kunne komme i karet var vannet i posen så kaldt at tre av de fem fiskene var nesten buksvømmende. Trodde virkelig ikke at de ville klare seg. Var meget spent på morgenen idag, men da lyset kom på svømte det 5 stykk sneglehuslekere i karet som om ikke noe annet hadde skjedd.

Karet er et 400 liters møbelkar som skal inneholde flere flotte arter fra Tanganyika. Må bare bruke litt penger på bakgrunn først.

i kveld er det den store dagen med Ad Konings i Oslo. Håper det er flere her inne som skal dit.

Ha en flott dag alle sammen
har en tråd med dette men fikk ikke noe orntlig svar
hvor stor åpning på sneglehus til ocellatus,multi,brevis ha

hva er minimum ???
De liker nesten så liten åpning som mulig. Jeg pleier å kjøpe sneglehus på ica. Er det for store så vil de ikke bruke dem..
Frode Berntzen
[QUOTE=Roger Kaasa]Da vet jeg de blir tatt godt vare på og det betyr mye for meg:)


Skal passe godt på de Roger ...

Savner bilde av dine Moba, Frode.
Kommer snart..... begynner å finne seg til rette nå, under vannbytte idag svømte de rolig rundt hånden min når jeg vasket glasset innvendig.... forrutiner begynner også å sitte.....
I dag fikk jeg endelig mine Julidochromis marlieri, dem var kjempe fine.. Etter mye om og men falt valget på disse og er strålende fornøyd

Dem var redde i begynnelsen og lå ganske så i ro i flere timer, selv om jeg brukte nesten 3 timer på og avklimatisere dem.. Dem kom jo i karet mitt som har GH 15 fra et kar som jeg tenker holdt rundt 4-5.

Alt i alt så det veldig bra ut, måtte desverre avlive en da jeg så at den manglet ett øye og det andre var hakket opp.

Bilder kommer i morgen

Kenneth
3 timer?? hørtes utrolig mye ut da eller?
hehe..
joa, men jeg ville ikke miste dem. Har tidligere erfart at fisk som går i bløtt vann er veldig såre på og gå rett i hardt vann.
Mine gikk fra GH(5-6) til GH 15, fra ph 7 til 8.5 så det er bedre føre var
joda for all del. bedre føre var enn etter snar. liten tvil om det..
Linda Kristin
2+3 callochromis macrops red ndole. Veldig fornøyd med fiskekjøpet mitt må jeg si. Bilder kommer seinere når de har slått seg litt til ro i karet.

Har de slått seg til ro nå? Lurer litt på kjønnsforskjeller. La inn et spørsmål tidligere i tråden. jeg har selv kjøpt en gruppe på fem av samme fisk der en helt klart tegner til og være en han mens de andre har fra ingenting til litt eggflekk på gattfinna. Lurer på om eggflekk må vær helt borte for at det skal vær en hun eller om de og har litt?
Frank Thrana
[QUOTE=Linda Kristin] 2+3 callochromis macrops red ndole. Veldig fornøyd med fiskekjøpet mitt må jeg si. Bilder kommer seinere når de har slått seg litt til ro i karet.

Har de slått seg til ro nå? Lurer litt på kjønnsforskjeller. La inn et spørsmål tidligere i tråden. jeg har selv kjøpt en gruppe på fem av samme fisk der en helt klart tegner til og være en han mens de andre har fra ingenting til litt eggflekk på gattfinna. Lurer på om eggflekk må vær helt borte for at det skal vær en hun eller om de og har litt?

Hei.
Mine har nå slått seg til ro i karet. Jeg har med sikkerhet 2 hanner og 3 hunner i karet. Hunnene har antydning til eggflekker helt på tuppen av finnen mens hannene har ordentlige eggflekker. Hvordan det skal være er jeg faktisk ikke sikker på, men det er ihvertfall slik her.
Frank Thrana
[QUOTE=Linda Kristin] 2+3 callochromis macrops red ndole. Veldig fornøyd med fiskekjøpet mitt må jeg si. Bilder kommer seinere når de har slått seg litt til ro i karet.

Har de slått seg til ro nå? Lurer litt på kjønnsforskjeller. La inn et spørsmål tidligere i tråden. jeg har selv kjøpt en gruppe på fem av samme fisk der en helt klart tegner til og være en han mens de andre har fra ingenting til litt eggflekk på gattfinna. Lurer på om eggflekk må vær helt borte for at det skal vær en hun eller om de og har litt?

Hei.
Mine har nå slått seg til ro i karet. Jeg har med sikkerhet 2 hanner og 3 hunner i karet. Hunnene har antydning til eggflekker helt på tuppen av finnen mens hannene har ordentlige eggflekker. Hvordan det skal være er jeg faktisk ikke sikker på, men det er ihvertfall slik her.
Satser på at jeg har en nogenlunde grei fordeling da. Takk for svar.
Jippi
kjøpte prinsessen av burundi for en mnd siden.
de har holdt seg borte en stund i det siste
de har bare vært fremme når jeg mater dem men nå nettop fikk jeg meg
en overaskelse.
Det er fritt svømmende YNGEL i karet.
jeg hadde i kke trodd de skulle yngle på lenge
siden hoene er veldig små, så nå svømmer det
ca 10 bittesmå yngel på ca 3-4mm i karet.
Vf frontosa moba
Her er noen bilder av mine nye frontosaer... ikke alle er blinkskudd med de spiser masse og koser seg....
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap