Tanganyika skravletråden. (side 24)

Flotte de der ja frode. kjøpte du alle badat hadde eller?

kan jo si det slik du har noe ikke alle har iallefall. en frontosa er ikke bare en frontosa når man ser på mobaene da
Ja alle er kjøpt av Badat Saffen
Grattis med flotte fisker Frode.
saffen
Flotte de der ja frode. kjøpte du alle badat hadde eller? ....


Ja. Alle Frode sine Frontosa kommer fra meg.
Nei. Han har ikke kjøpt alle. Jeg sparer 18 stk. til deg Saffen.
Selvfølgelig, leste litt fort der saffen....... har 8 stk to store 25 + og resten rundt 15 ett sted......
Gruppen på 8 stk. fra 15 til 25+ cm er en fin blanding. De små vil vokse med tiden å sørge for kontinuitet i produksjon.... hvis du klarer det da Frode. Hunnen har tygget en gang hos Roger og sist hos meg på 5 dager. Jeg kunne tømme henne da men valgte å ikke gjøre det. Lykke til!
badat
[QUOTE=saffen]Flotte de der ja frode. kjøpte du alle badat hadde eller? ....


Ja. Alle Frode sine Frontosa kommer fra meg.
Nei. Han har ikke kjøpt alle. Jeg sparer 18 stk. til deg Saffen.

hehe ja det har du vel det ja badat.... først må hun elskeinnen min på hamar ringe meg først da
Lider av valgets kval

Skal kjøpe pumpe til 325 liter som det skal Tropheus i, men usikker på om jeg skal gå for Eheim 2260 eller Eheim 2080.

Har dere noen erfaringer?
KAH
Lider av valgets kval:-( Skal kjøpe pumpe til 325 liter som det skal Tropheus i, men usikker på om jeg skal gå for Eheim 2260 eller Eheim 2080. Har dere noen erfaringer?


Ingen erfaring med 2080,men noen av 2260 pumpene mine har gått i 15 år uten de minste problemer.
Hva kjører du som medie i disse da Roger? Tenkte på bioballer og blåfilter her
har en av hver i 960 literen..... og ville helt klart gått for 2260, mye mere pumpe for pengene med mye mere trøkk og filtrering....
Ja, synes det selv. Men synes dere den bråker veldig?

KAH
Men synes dere den bråker veldig?
Mere enn Eheim 2080, og den er ikke helt stille den heller. Men gjennom å bruke myke slanger, spesielt på utblåsningen er det mulig å dempe lyden noe, men 2260 er av de filtrene som bråker desidert mest av de jeg har. Men du verden for en driftsikkerhet og flow...
KAH
Hva kjører du som medie i disse da Roger? Tenkte på bioballer og blåfilter her

Grov faksegrus i bunnen og en blå filtermatte på toppen.
Fungerer supert og disse gjør jeg rene annenhvert år
Akvariet skal stå på sommerrommet- Så hvor mye mer bråker 2260 enn 2080, og hvor mye bråker 2080? 2080 får plass i bordet jeg har laget, det gjør ikke 2260. Dette er et vanskelig valg!
Da er 2080 handlet inn. Takker for gode råd!
Da kommer det en liten oppdatering herifra.

Den lille hestenese yngelen har blitt noe større og prøver finnene sine blandt de voksne ved foringstid. Utrolig hvor lik den er foreldrene. Hannen har sluppet et nytt kull og en annen dame går med egg. Fryd og gammen i hesteneseverden ,)

Ellers tygger den ene callochromis macrops dama mi. Dette er utrolig spennende for det er nydelige fisk.
Calvusdama gjemmer seg også i sneglehuset sitt og passer godt på så det kan hende det kommer noe smått derifra også.

Den største nyheten er at jeg, etter over 1 år, idag ved matbordet så frittsvømmende chalinochromis sp. "ndobhoi" yngel. Nydelige bitte små yngel. Dette er min absolutte favoritt og jeg har lenge håpet på yngel. Foreldrene er meget flinke og jager alle som kommer i nærheten av steinene dems. Håper at de vil kunne vokte noen av ynglene godt nok til at de vokser opp.
Da kommer det noen bilder av de nye fiskene.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap